עיצוב סטודיו לפילאטיס בדירה בבניין באוהאוס בתל אביב

אני אף פעם לא מתחילה פרויקט בלי תכניות מסודרות, אבל מה קורה אם בבניין באוהאוס ישן מתגלים, במהלך הפרויקט עמודים תומכים שמשנים את כל התכניות?

סיפורו של עמוד

בדירה בבניין באוהאוס משוחזר בתל אביב, אחיות פתחו סטודיו לפילאטיס. באמצע התהליך, גילינו עמודים תומכים וקורות, שלא ידענו על קיומם. כמובן, שהדבר הפריע לתכניות המקוריות שהכנתי. לבסוף, במקום להתנגד אליהם, החלטנו לעצב תוך זרימה מוחלטת עם המצב הקיים. מעל הקורות תלינו תאורה נסתרת, ובקו של העמוד בנינו קיר זכוכית, שחילק את המקום לכיתה גדולה עם 4 מיטות. את החלונות המקוריים השארנו בשביל להבליט את הייחודיות של המבנה.

התוצאה

סטודיו לפילאטיס עם נגיעות באוהאוס. שילוב של ישן עם חדש. רצפת פרקט, מיטות ייעודיות, גופי תאורה מיושנים ורומנטיים, תמונות ישנות, ואפילו את תיבת הדואר בכניסה לבניין התאמתי לסגנון רטרו שרווח במקום.

התהליך

תגלית העמודים במקום הצריכה ממני לחזור לשולחן התכנונים, ולעצב מחדש את המקום, יש אנשים שיכולים לראות את זה כחסרון. אני בחרתי ההיפך, לראות את זה כהזדמנות לעצב טוב יותר, ובזכות עבודה מאומצת, אפילו לא היה עיכוב בתהליך.

השיפוץ

במהלו יצרנו שני חדרים, האחד עם ארבע מיטות, השני חדר אימונים פרטי עם שתי מיטות, ומקום שיועד לקבלת הלקוחות, מזמין ומואר עם שטיחים ותמונות.

המחקר

הסטודיו הוקם בימים שתחום הפילאטיס חדר לישראל. את עבודת המחקר עשיתי בתחום הפילאטיס ועל תחום הבאוהאוס ובתים לשימור בלב תל אביב. 

גמישות

באותם הימים שבהם הפילאטיס החל כל מיטת אימונים עלתה סכום מטורף של כעשרים אלף דולרים, בעזרת הרבה תושייה ומעוף, עוצבו מיטות פונקציונליות שמילאו את החלל ואת צרכי המתאמנים והמתאמנות. 

מ"ר

עקבו אחרי

מנצ'י מלר

מנצ'י מלר, מעצבת פנים המשלבת בעבודתה את תורת הפנג שואי.
כבר מעל 20 שנות פעילות שמנצ'י מתמחה בעיצוב ואדריכלות פנים לבתים פרטיים, דירות, משרדים, חנויות ומרכזים רפואיים.
מנצ'י מלר משתייכת לארגון הרשמי של מעצבי הפנים בישראל.

נגישות