_ALX4941

מה זה פנג שואי?

מנצ'י מלר

קרה לכם שנכנסתם לחלל ביתי או משרדי והרגשתם שברגע אחד הכל נרגע? שהאווירה בחדר זורמת ושלווה? יכול להיות שאתם נמצאים בחלל שעוצב על פי תורת הפנג שואי. מה זה בעצם אומר? בואו נתחיל. תורת הפנג שואי, שמקורה בסין העתיקה, דוגלת בכך שהאנרגיה שמקיפה אותנו, את האהובים שלנו, את העבודה שלנו ובעצם את כל שבילי החיים...

קרה לכם שנכנסתם לחלל ביתי או משרדי והרגשתם שברגע אחד הכל נרגע? שהאווירה בחדר זורמת ושלווה? יכול להיות שאתם נמצאים בחלל שעוצב על פי תורת הפנג שואי. מה זה בעצם אומר? בואו נתחיל.

תורת הפנג שואי, שמקורה בסין העתיקה, דוגלת בכך שהאנרגיה שמקיפה אותנו, את האהובים שלנו, את העבודה שלנו ובעצם את כל שבילי החיים – היא קריטית להצלחה שלנו. על מנת שחיינו יהיו טובים ומלאים באנרגיה חיובית וחיונית, עלינו לדעת לנתב את האנרגיה סביבנו למקומות שבהם אנחנו נשכרים ממנה.

חלק ניכר מתיעול אנרגיה זו ניתן לעשות באמצעות עיצוב הבית, חלל העבודה או המשרד באופן שישרת אותנו אנרגטית. על מנת להגיע לאיזון אנרגטי מיטבי בביתכם או בחלל העבודה, כדאי ומומלץ להחיל על הבית את כללי התורה אחרי ייעוץ מקצועי, שבו כל המשתנים (של בני הבית ושל מיקומו) נלקחים בחשבון וניתנים הפתרונות המתאימים.

 

על פי תורת הפנג שואי, לכל אחד מאיתנו יש כיוונים טובים וכיוונים פחות טובים. על מנת לארגן את הבית באופן מיטבי, צריך לעשות ניתוח מסודר ומקצועי של הכיוונים הללו עבור כל אדם, אבל יש כמה עקרונות פשוטים שאפשר ליישם לבד ולהקפיד עליהם, ללא תלות בכיוונים האישיים שלנו.

 נסו זאת בעצמכם עם שישה צעדים פשוטים

עוד לפני שניגשים לעיצוב מחדש של חלל הבית או המשרד, תורת הפנג שואי יכולה להציע גם רעיונות ופתרונות זמניים שאפשר וכדאי לבצע לבד. הנה שישה דברים שכל אחד מאיתנו יכול לבצע כצעדים ראשונים לקראת חלל ביתי רגוע וזורם יותר:

1 – "נקה ביתך"

 יש לנו נטיה לאגור על מיני חפצים שאנחנו לא באמת צריכים, או לתת לפריטים שכבר מילאו את תפקידם עבורנו להצטבר בפינות שונות בבית. כדאי לנקות את הבית מפריטים ישנים שלא משתמשים בהם.

2 – שעון מתקתק

לא פעם קורה שיש לנו בבית מוצרי חשמל או פריטים שכבר אינם תקינים או דורשים תיקון. אל תמתינו – תקנו אותם מייד! מוצרים שאינם עובדים באופן תקין בחלל הבית מהווים גורם מרכזי מאוד במה שאנחנו קוראים לו "תקיעות" – שבעצם מונע מהאנרגיה לזרום אופן טבעי והרמוני בחלל הבית. רוקנו מגירות עמוסות בפריטים שאינם בשימוש, החליפו סוללות בשעון הקיר או היד, פנו עיתונים או ספרים שסיימתם לקרוא.

3 – עת ומקום לכל חפץ

לכל פריט שלכם, גם אם הוא חפץ נוי וגם אם הוא שימושי, צריך להיות מקום מסודר ומוגדר בביתכם. במידה והחלטתם לאסוף ניירת או תמונות לקלסר או ארגז, הקפידו לרשום על גביו בדיוק מה נמצא בו. הימנעו מלאסוף קלסרים או ארגזים שאין לכם מושג מה הם מכילים. מקמו חפצים בשימוש תדיר בהישג יד, ואילו חפצים שאינכם משתמשים בהם – במידה ואין צורך להיפטר מהם – הניחו במיקום שאינו מפריע לשגרת הבית.

4 – שולחן עבודה נקי ומסודר לעבודה יעילה וטובה

הימנעו מצבירת ניירת לא מאורגת על גבי שולחן העבודה, ובמידה והיא קיימת, תייקו אותה תחת המשימות שצריכות להתבצע. על גבי שולחן העבודה השאירו לכם חלל נקי ומסודר שיאפשר ליצור ולהתחדש.

5 – די לדחיה

הנטיה הטבעית שלנו היא לבחור כעת במה שנוח לנו לעשות, אך דחיה מתמדת של משימות יכול להביא להצטברות בעתיד. השתדלו לבצע את משימותיכם, קטנות כגדולות, באותה העת שנדרש לבצען. אם החלטתם לדחות, קיבעו מועד בו תבצעו את המשימה ועימדו בו. אם עמדתם במשימה – תגמלו את עצמכם על כך!

6 – הכול תלוי בכיוון

על פי תורת הפנג שואי, לכל אחד מאיתנו יש כיוונים טובים וכיוונים פחות טובים. על מנת לארגן את הבית באופן מיטבי, צריך לעשות ניתוח מסודר ומקצועי של הכיוונים הללו עבור כל אדם, אבל יש כמה עקרונות פשוטים שאפשר ליישם לבד ולהקפיד עליהם, ללא תלות בכיוונים האישיים שלנו. למשל, בחדר שינה או בחדר עבודה, עלינו להקפיד למקם את המיטה במקום שמאפשר לנו לראות את פתח הדלת, אך לא מולה בקו ישר. אותו דבר יש להקפיד לגבי חלונות או יציאות למרפסות (שאפשר להתייחס אליהן כמו אל דלת).

זה הכול בינתיים. אם תרצו תוכלו למצוא עוד מידע באתר שלי וכמובן שאני תמיד שמחה לייעץ, לתת טיפים ולעזור בשאלות עיצוביות ובנושא תורת הפנג שואי.

Chao

מנצ’י

 

תגובות גבירותי ורבותי, תגובות

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

מאמרים נוספים שתאהבו

איך תשדרגו את חדר המגורים?

חדר מגורים, חדר אורחים או סלון – זה החדר שבו שוכן לב העיצוב בבית. בכל חדר בבית יש מקום למגע עיצובי וחותמת אישית, אבל חדר האורחים הוא חלון הראווה של החזון והחלום העיצוביים שלכם. זה החדר שנועד להרשים, לתת את הטון לבית כולו וכאן אפשר רגע לצאת מהחשיבה הפרקטית ולתת לדמיון לקחת את המושכות

איך להפוך דירה שכורה לבית אמיתי

הגעתם לדירה שכורה. בין אם מדובר בשכירות לטווח קצר או ארוך, חשוב מאוד שלא תוותרו על עיצוב ועל האמירה שלכם בחלל. זה לא ממש משנה כמה אנשים גרו בה לפניכם, או כמה אנשים יגורו בה אחריכם. עכשיו זה הבית שלכם והוא צריך לשקף את הסגנון שלכם, כדי שתרגישו כמה שיותר בבית…

צבעי השנה 2023

שנה חדשה היא העיתוי המושלם להציב לעצמנו יעדים ומטרות לשנה הבאה. בזמן שהטרנדים של השנה שעברה מאחורינו וטרנדים חדשים כבר נראים באופק, זאת גם הזדמנות מצוינת לחשוב על מגוון השינויים שאתם יכולים לבצע בעיצוב הפנים של החלל שלכם…

מיינדפולנס בעיצוב

שפע מחקרים מוכיחים כעת את מה שתרבויות עתיקות כמו תורת הפנג שואי כבר ידעו במשך שנים – האופן שבו אנחנו מארגנים את מרחב המחיה שלנו, ומה שאנחנו עושים בו, משפיעים עמוקות על מצב הרוח ועל תחושת הרווחה שלנו. על כן, תשומת הלב למיינדפולנס הוא תחום מתפתח בעיצוב פנים ואדריכלות…

נגישות