kam-idris-kyt0PkBSCNQ-unsplash

פתרונות יצירתיים לחדרי שינה קטנים

מנצ'י מלר

אם יש לכם חדר שינה קטן, אתם לא לבד – זו אחת הבעיות הנפוצות ביותר בעיצוב חדר השינה. אבל אתם לא חייבים לשפץ כדי להוסיף מטרים רבועים לחלל. למרבה המזל, יש מגוון טריקים פשוטים שניתן להשתמש בהם כדי לגרום לעין לראות חדר השינה שלכם כגדול יותר...

אם יש לכם חדר שינה קטן, אתם לא לבד – זו אחת הבעיות הנפוצות ביותר בעיצוב חדר השינה. אבל אתם לא חייבים לשפץ כדי להוסיף מטרים רבועים לחלל. למרבה המזל, יש מגוון טריקים פשוטים שניתן להשתמש בהם כדי לגרום לעין לראות את חדר השינה שלכם כגדול יותר ממה שהוא באמת.

הנה שישה פתרונות יצירתיים כדי לגרום לחדר השינה שלכם להיראות גדול יותר.

1-השתמשו בשטח האנכי

כאשר אתם מתמודדים עם חדר שינה קטן, חישבו אנכית! אולי אין לכם הרבה שטח רצפה, אבל על ידי שימוש בקירות עד התקרה, אתם משתמשים בחלל שיש לכם בצורה יעילה יותר תוך כדי משיכה של העין כלפי מעלה, מה שגורם לחדר להיראות גדול יותר.

השקיעו בלוח ראש מיטה גבוה, או בתליית יצירות אמנות מאורכות מעל המיטה, שתופסים את מלוא החלל.

2-בחרו ברהיטים עם רגליים

בחרו ברהיטים עם רגליים על מנת ליצור תחושה אוורירית ופתוחה בחדר השינה. זה לא אומר שכל פריטי הריהוט צריכים להיות עם רגליים, אבל לפחות רהיט אחד, בין אם זה שידות לילה, שידת מגירות או המיטה. סגנון העיצוב המודרני של אמצע המאה הקודמת הוא מושלם לחדרים קטנים, מכיוון שרוב הרהיטים מוגבהים על רגליים דקות. ככל שיותר שטח יהיה חשוף לעין, כך החדר שלכם ייראה יותר גדול.

זה אומר שאתם לא יכולים לאחסן פריטים מתחת למיטה שלכם, אז תצטרכו לעבוד קשה על רעיונות האחסון כדי לפצות על כך.

3-השתמשו בשטיח

באופן מפתיע, שימוש בשטיח גדול יכול להיות דרך פשוטה לגרום לחדר קטן להרגיש גדול יותר. זה יכול ליצור אפקט של שטח רחב יותר מכיוון ששטיח גדול ימשוך את העין וייצור תחושה של מרחב. בנוסף, זו דרך מצוינת לכסות ריצוף שאתם פחות אוהבים, אם אתם גרים בדירה שכורה.

בחרו שטיח בגוון בהיר ובגודל המירבי ביותר שהחלל יכול לעמוד בו. שטיח קטן פשוט ירחף בים של רצפה ויגרום לחדר להרגיש קטן יותר. השאירו בסביבות שמונה סנטימטרים של רצפה חשופה מצידי השטיח. ניתן גם להניח רהיטים מעל השטיח, למשל, להחליק אותו מתחת למיטה או עם שתי רגליים קדמיות של המיטה על השטיח.

4-התאימו את הווילונות בחוכמה

אור טבעי הוא אחד המשאבים הטובים ביותר שעומדים לרשותכם כדי לעזור לחדר להרגיש גדול יותר, אז נצלו אותו. בחרו בווילונות דקים יחסית כדי להוסיף מרקם ותחושת פרטיות, ועדיין אפשר לאור לזרוח.

בעוד שחדרי שינה גדולים יכולים להיראות נהדר עם ווילונות שיוצרים קונטרסט עם הקירות, בחדר שינה קטן עדיף להתאים את הווילונות לקירות. זה מניח לעין לנוע בנוחות על פני החלל, וגורם לה לראות את חדר השינה קצת יותר גדול ממה שהוא באמת.

חדר קטן לא בהכרח אומר שאתם צריכים לבחור ברהיטים זעירים, אבל זה כן אומר שתצטרכו למצוא פריטים שתואמים בקנה מידה לגודל המתאים לחלל שלכם

5-התקינו מנורות קריאה על הקיר

במקום לתפוס מקום על שידת הלילה שלכם עם מנורות ליד המיטה, התקינו מנורות קיר מעל ומעט לצד ראש המיטה שלכם. זה עוזר להעניק לחדר מראה פתוח ואוורירי, ומפחית את העומס החזותי סביב המיטה שלך. מנורות קיר מתכווננות מושלמות לקריאה לילית. פשוט הזיזו את האור לאן שאתם צריכים אותו, ודחפו אותו אחורה כאשר אתם מסיימים.

מתג עמעם (או דימר) הוא פתרון מצויין לתאורה בכל חלל – לא משנה מה הגודל, קנה המידה או התקציב שלכם. מתגי דימר הם דרך מהירה וחסכונית להציע מספר דרגות תאורה בחלל, המאפשרות לבעל הבית לתת את הטון ולשנות את האווירה של החדר באופן מיידי.

6-שימרו על פרופורציות בגודל הרהיטים

חדר קטן לא בהכרח אומר שאתם צריכים לבחור ברהיטים זעירים, אבל זה כן אומר שתצטרכו למצוא פריטים שתואמים בקנה מידה לגודל המתאים לחלל שלכם. אם בחדר שלכם יש תקרות גבוהות, מיטה על רגליים גבוהות תרגיש יותר בפרופורציה; בחדר עם תקרה נמוכה יותר, מיטה נמוכה מהגובה הסטנדרטי לצד שולחן צד קטן יחסית, יאפשרו יותר שטח קיר. ובכל מקרה, שימו לב שאתם בוחרים בגודל מיטה המאפשר לכם להכניס שתי שידות לילה משני צידי המיטה, שבהן תוכלו לאחסן דברים להם אתם זקוקים בהישג יד.

ושימרו על הכל כמה שיותר פשוט. זה ממש קל להציף חדר שינה קטן ברהיטים, אז חישבו באמת על איזה רהיטים אתם באמת צריכים בחלל ואם משהו יכול להיות רב תכליתי. הימנעו מכל פריט ריהוט שמרגיש מגושם – פשוט זה הכי טוב. מדפים צפים הם גם אופציה טובה ויזואלית ופונקציונלית כשמחפשים דרך לשלב אלמנטים דקורטיביים בחדר שינה קטן.

צריכים עזרה בעיצוב? אני תמיד שמחה לייעץ, לתת טיפים ולעזור בשאלות עיצוביות ובנושא תורת הפנג שואי.

Chao

מנצ’י

תגובות גבירותי ורבותי, תגובות

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

מאמרים נוספים שתאהבו

איך תשדרגו את חדר המגורים?

חדר מגורים, חדר אורחים או סלון – זה החדר שבו שוכן לב העיצוב בבית. בכל חדר בבית יש מקום למגע עיצובי וחותמת אישית, אבל חדר האורחים הוא חלון הראווה של החזון והחלום העיצוביים שלכם. זה החדר שנועד להרשים, לתת את הטון לבית כולו וכאן אפשר רגע לצאת מהחשיבה הפרקטית ולתת לדמיון לקחת את המושכות

איך להפוך דירה שכורה לבית אמיתי

הגעתם לדירה שכורה. בין אם מדובר בשכירות לטווח קצר או ארוך, חשוב מאוד שלא תוותרו על עיצוב ועל האמירה שלכם בחלל. זה לא ממש משנה כמה אנשים גרו בה לפניכם, או כמה אנשים יגורו בה אחריכם. עכשיו זה הבית שלכם והוא צריך לשקף את הסגנון שלכם, כדי שתרגישו כמה שיותר בבית…

צבעי השנה 2023

שנה חדשה היא העיתוי המושלם להציב לעצמנו יעדים ומטרות לשנה הבאה. בזמן שהטרנדים של השנה שעברה מאחורינו וטרנדים חדשים כבר נראים באופק, זאת גם הזדמנות מצוינת לחשוב על מגוון השינויים שאתם יכולים לבצע בעיצוב הפנים של החלל שלכם…

מיינדפולנס בעיצוב

שפע מחקרים מוכיחים כעת את מה שתרבויות עתיקות כמו תורת הפנג שואי כבר ידעו במשך שנים – האופן שבו אנחנו מארגנים את מרחב המחיה שלנו, ומה שאנחנו עושים בו, משפיעים עמוקות על מצב הרוח ועל תחושת הרווחה שלנו. על כן, תשומת הלב למיינדפולנס הוא תחום מתפתח בעיצוב פנים ואדריכלות…

נגישות