1

איך לעצב חדר ב-7 צעדים פשוטים

מנצ'י מלר

המחשבה על עיצוב חדר או בית שלם מאפס יכולה להיות מאוד מרגשת, אבל מהר מאוד יכולים להתחיל לצוץ גם הרבה ספקות. הרבה פעמים אנשים מנסים לעשות הכל בבת אחת. הם מיד מתחילים לבחור צבעים ווילונות, לקנות רהיטים ופריטי אמנות , ואז בסופו של דבר מתבלבלים לגבי איך לחבר את הכל...

המחשבה על עיצוב חדר או בית שלם מאפס יכולה להיות מאוד מרגשת, אבל מהר מאוד יכולים להתחיל לצוץ גם הרבה ספקות. הרבה פעמים אנשים מנסים לעשות הכל בבת אחת. הם מיד מתחילים לבחור צבעים ווילונות, לקנות רהיטים ופריטי אמנות, ואז בסופו של דבר מתבלבלים לגבי איך לחבר את הכל בצורה מגובשת. החדשות הטובות הן שבין אם מדובר במבצע עיצוב שאפתני, כמו שיפוץ מטבח, או פרויקט קטן, כמו ריענון של עיצוב חדר השינה, הבנת התהליך של איך לעצב חדר יכולה לעשות את כל ההבדל שבעולם!

זיכרו שעיצוב פנים הוא יותר אמנות ממדע, ואין כללים נוקשים לגבי איך לעצב חדר. אבל אם אתם מחפשים מפת דרכים, מדריך זה יעזור לכם להבין את השלבים הנדרשים לעיצוב החלל שלכם כמו מקצוענים, בין אם אתם נעזרים במעצב/ת פנים או מנסים לעצב מחדש בעצמכם.

 

1-הגדירו את מצב הרוח

במקום לשאול את עצמכם איך אתם רוצים שהחלל שלכם ייראה, שאלו את עצמכם איך אתם רוצים שהוא ירגיש, ותנו לתשובה להדריך את הבחירות שלכם. אם אתם נוטים לכיוון של מצב רוח קליל ואוורירי, ריהוט מינימלסטי וחומרים טבעיים יכולים להתאים לאפקט שאתם מנסים ליצור. חלל משפחתי ממריץ עשוי לכלול צבעים והדפסים נועזים. התמקדות במצב רוח ולא בסגנון או טרנד מסוים תעזור לכם ליצור חלל אקלקטי שמתאים לכם.

 

2-חפשו השראה

עיינו בקטלוגים, שוטטו באינסטגרם, בפינטרסט ובבלוגים ושימרו תמונות או כל רעיון עיצובי שנותן לכם השראה. לאחר שאספתם הרבה תמונות, הסתכלו על כולן ונסו לנתח אילו אלמנטים משותפים להם. האם בתמונות יש צורות רהיטים דומות? האם הם חולקים פלטת צבעים דומה? לפעמים אנחנו שומרים רעיון לחדר רק בגלל פריט אחד או שניים שמושכים את תשומת ליבנו, אבל כאוסף שלם התמונות יכולות להצביע על כיוון מסוים.

על ידי סקירת אלבום גדול של תמונות ועריכת רשימה של קווי הדמיון שאתם מזהים, תוכלו להצביע על מהו הסגנון האישי שלכם, גם אם אינכם יכולים לבטא זאת במילים. זה יכול להיות שימושי בין אם אתם מעצבים את הבית בעצמכם ובין אם בעבודה עם מעצב/ת פנים.

 

3-היו מציאותיים

במקום לשאוף לאיזשהו חזון שאפתני של איך אתם חושבים שהחיים שלכם צריכים להיראות, עצבו את החלל שלכם לפי הדרך שבה אתם חיים עכשיו. אם יש לכם ילדים או חיות מחמד בבית, בחרו בבדי ריפוד ומשטחים שיכולים להתאים לכך ועדיין להיראות נהדר. אם אתם גרים לבד ולעתים רחוקות מארחים אנשים, אין צורך לבחור שולחן אוכל לשישה.

לפני שאתם מתחילים לקנות משהו, הרכיבו תקציב ריאלי שיעזור לכם לתעדף את ההוצאות לאורך הדרך. שאלו את עצמכם: מה חסר בחדר כרגע שיגרום לו לתפקד טוב יותר עבור המשפחה שלכם? אילו פתרונות אחסון אתם צריכים? איך אתם ושאר בני המשפחה משתמשים בחלל הזה ביום יום? אילו שינויים בחדר יקלו עליכם את השגרה? אם יש לכם מקום מוגבל, אילו רהיטים יכולים לשרת מטרה כפולה? למשל, אם אתם צריכים חדר אוכל שיכול לשמש כמשרד ביתי, אז שילוב של ארון מזנון כאחסון להסתרת ספרים ומחשב נייד יכול להיות שימושי. עם ילדים צעירים, שולחן קפה בסלון המשמש כמקום אחסון לצעצועים הוא פתרון מצוין.

רישמו את התשובות שלכם לשלל השאלות כך שהנקודות הללו תהיינה בעדיפות עליונה בעיצוב החדר וכדי להבין מה התקציב הנדרש על מנת להוציא את כל התוכניות לפועל.

 

4-מפו את זה!

יש שפע של כלים מקוונים חינמיים לעיצוב הבית אם אתם רוצים ליצור תוכנית קומה, אבל תכנון החלל לא חייב להיות טכני מדי. שרטטו רעיונות על נייר, או סמנו את מיקום הרהיטים בעזרת מסקינג טייפ כדי לקבל תחושה של קנה מידה וזרימה בחלל.

לפני שאתם מתחילים לרכוש רהיטים, מדדו את השטח שלכם. ואחרי שמדדתם – מדדו עוד פעם! אחרת אתם עלולים לגלות שהספה שהזמנתם גדולה מדי בשביל לעבור בדלת הכניסה, או קטנה מדי לסלון שלכם.

 

במקום לשאול את עצמכם איך אתם רוצים שהחלל שלכם ייראה, שאלו את עצמכם איך אתם רוצים שהוא ירגיש

5-היפטרו מפריטים מיותרים

אם אתם מעצבים מחדש, תעברו על כל הפריטים והרהיטים בחלל שלכם והיפטרו מכל מה שאתם לא משתמשים בו או שאתם לא אוהבים יותר.

אם אתם מעצבים חדר ריק מאפס, חישבו לפני שאתם מכניסים משהו פנימה. בכל חלל יש מקום לפריטים אישיים ולדברים החשובים, אבל עיצוב פנים מוצלח מתחיל בהבנה של מה שמהותי וממשיך משם.

6-התחילו מפריט ריהוט מרכזי

אם אתם מתחילים עם חדר ריק, התחילו מבחירה והתקנה של רצפות, צבע קירות, והתקנת אריחים וארונות קיר לפני שאתם מכניסים רהיטים ואביזרים לתמונה. אם אתם חושבים על ריענון חדר ולא על שיפוץ מלא, חישבו כיצד תוכלו לבנות על הריצוף הקיים בחדר ולהוסיף אביזרים כדי להתאים את החלל אישית מבלי לשפץ.

למשל, אם אתם מעצבים סלון, התמקדו בפריט ריהוט מרכזי, שהוא בדרך כלל הספה, לפני שאתם מתעסקים עם הכריות. ביצוע הרכישות הגדולות והיקרות ביותר בהתחלה יעזור להבטיח שלא תחסכו באיכות עבור פריטים בשימוש יומיומי ותעזור לכם לשמור על תחושה מציאותית של התקציב, כמו גם לדמיין כמה מקום יש לכם לרהיטים נוספים.

השתמשו בפריט המרכזי בתור מקור ההשראה העיקרי שלכם לשאר החלל. לאחר שבחרתם את הספה המושלמת, התחילו להסתכל על שולחנות קפה כדי לקבוע אילו גדלים וסגנונות מתאימים. למשל, אם בחרתם בשולחן חווה כפרי מעץ בחדר האוכל, הוסיפו קונטרסט עם כיסאות מתכת עכשוויים. ראש מיטה מרופד מודרני יכול להיראות טוב עם שידות לילה בסגנון וינטאג'.

עכשיו, כשכל הדברים החיוניים במקום ויש לכם תחושה של איך החדר זורם, קחו צעד אחד אחורנית ושאלו את עצמכם מה חסר. בחרו שטיחים, וילונות, כריות נוי ופריטי אמנות שישלימו את החלל ויוסיפו צבע, דוגמה, מרקם ועניין. זו ההזדמנות שלכם להוסיף טקסטורה באמצעות נגיעות אישיות שתעזורנה לכם להרגיש בבית.

 

7-תאורה

אחד המפתחות לעיצוב חלל מוצלח הוא התאורה. עיצוב נכון ממקסם את האור הטבעי בשעות היום, ומוסיף שפע של אפשרויות תאורה לשעות הערב – מתאורת משימה פונקציונלית למנורות שולחן או מנורות עומדות שיוצרות תאורה חמימה, ועד לתאורת תליון פיסולית שמשמשת גם כאמירה עיצובית.

הקפידו להאיר את כל ארבע פינות החדר כדי להימנע מיצירת צללים וכדי לקדם תחושה נוחה ומוארת גם לאחר רדת החשיכה.

צריכים עזרה בעיצוב? אני תמיד שמחה לייעץ, לתת טיפים ולעזור בשאלות עיצוביות ובנושא תורת הפנג שואי.

Chao

מנצ’י

תגובות גבירותי ורבותי, תגובות

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

מאמרים נוספים שתאהבו

איך תשדרגו את חדר המגורים?

חדר מגורים, חדר אורחים או סלון – זה החדר שבו שוכן לב העיצוב בבית. בכל חדר בבית יש מקום למגע עיצובי וחותמת אישית, אבל חדר האורחים הוא חלון הראווה של החזון והחלום העיצוביים שלכם. זה החדר שנועד להרשים, לתת את הטון לבית כולו וכאן אפשר רגע לצאת מהחשיבה הפרקטית ולתת לדמיון לקחת את המושכות

איך להפוך דירה שכורה לבית אמיתי

הגעתם לדירה שכורה. בין אם מדובר בשכירות לטווח קצר או ארוך, חשוב מאוד שלא תוותרו על עיצוב ועל האמירה שלכם בחלל. זה לא ממש משנה כמה אנשים גרו בה לפניכם, או כמה אנשים יגורו בה אחריכם. עכשיו זה הבית שלכם והוא צריך לשקף את הסגנון שלכם, כדי שתרגישו כמה שיותר בבית…

צבעי השנה 2023

שנה חדשה היא העיתוי המושלם להציב לעצמנו יעדים ומטרות לשנה הבאה. בזמן שהטרנדים של השנה שעברה מאחורינו וטרנדים חדשים כבר נראים באופק, זאת גם הזדמנות מצוינת לחשוב על מגוון השינויים שאתם יכולים לבצע בעיצוב הפנים של החלל שלכם…

מיינדפולנס בעיצוב

שפע מחקרים מוכיחים כעת את מה שתרבויות עתיקות כמו תורת הפנג שואי כבר ידעו במשך שנים – האופן שבו אנחנו מארגנים את מרחב המחיה שלנו, ומה שאנחנו עושים בו, משפיעים עמוקות על מצב הרוח ועל תחושת הרווחה שלנו. על כן, תשומת הלב למיינדפולנס הוא תחום מתפתח בעיצוב פנים ואדריכלות…

נגישות