תחזוקה 6

סודות הבית שמתחזק את עצמו

מנצ'י מלר

ככל שהחיים שלנו נעשים עמוסים יותר, כך גובר הצורך בבית מעוצב היטב ובו-זמנית שלא דורש הרבה תחזוקה. למרבה המזל, חידושים משמעותיים בתחום עיצוב החומרים שמים דגש על חללים שאינם מתבלים עקב שימוש יומיומי, כתמים ואבק, אלא נשארים במיטבם עם כמה שפחות התעסקות...

ככל שהחיים שלנו נעשים עמוסים יותר, כך גובר הצורך בבית מעוצב היטב ובו-זמנית שלא דורש הרבה תחזוקה. למרבה המזל, חידושים משמעותיים בתחום עיצוב החומרים שמים דגש על חללים שאינם מתבלים עקב שימוש יומיומי, כתמים ואבק, אלא נשארים במיטבם עם כמה שפחות התעסקות.

על ידי בחירת חומרים חלופיים, שהם עמידים וקלים לתחזוקה, ובעזרת עיצוב פנים פונקציונלי, ניתן לעצב בית שפשוט יותר לשמור עליו נקי ומסודר. הנה כמה רעיונות שיהפכו את הבית שלכם לקל יותר לתחזוקה, כך שתוכלו להקדיש יותר זמן ליהנות מהבית שלכם במקום להיות עסוקים בלתחזק אותו.

 

1-שימוש בחומרים עמידים במטבח

חומרים מבריקים ומלוטשים, שהיו אופנתיים בעבר, לרוב דורשים טיפול ותשומת לב מתמדת כדי לשמור על המראה המצוחצח שלהם. כיום בעיצוב נהוג לחשוב על חומרים שלא רק נראים טוב אלא גם פרקטיים.

חישבו למשל על המטבח, אחד המקומות שבהם אתם משתמשים הכי הרבה בבית, שבו משטחי שיש וגרניט פינו את מקומם לחלופות מרוכבות מודרניות. משטחים העשויים מקוורץ או מגרניט פורצלן נוצרו כחלופה מתאימה יותר ועם ביצועים טובים יותר. הם זמינים במגוון גדול יותר של צבעים, שיכולים אפילו לדמות מראה של שיש טבעי. רק שבניגוד לאבן טבעית, משטחי קוורץ מהונדס או גרניט פורצלן אינם דורשים איטום שנתי. הם בעלי מרקם לא נקבובי, כך שהם לא סופגים חומרים שונים – כמו שמן, תבלינים או קפה – והם עמידים בפני שריטות וכתמים.

יתרון נוסף הוא שניתן להניח על משטחים אלה סירים חמים בטמפרטורות גבוהות, מבלי להשאיר סימן. הם תמיד ישמרו על הטקסטורה שלהם וייראו כאילו שהרגע הם יצאו מהמפעל.

2-מערכות חכמות לתחזוקת הבית

ההתקדמות בטכנולוגיה החכמה בשנים האחרונות מאפשרת לנו לשמור על הבית שלנו נקי יותר והרבה יותר אוטומטי על ידי הוספת מכשירים שניתן לשלוט בהם מכל מקום. כיום יש גרסה חכמה של כמעט כל מכשיר ביתי שאתם יכולים לחשוב עליו – ממתגי אור, דרך שואבי אבק רובוטיים, ועד למקררים ומכונות כביסה. מוצרים אלה מתחברים לאינטרנט, כך שתוכלו לשלוט בהם מהטלפון באמצעות אפליקציה נלווית. רובם גם עובדים עם צורות שונות של שליטה קולית.

אחת הדרכים הקלות והמשתלמות ביותר לשדרג את הסלון שלכם היא להחליף את הנורות הסטנדרטיות בנורות חכמות הנתמכות באפליקציה וניתנות לשליטה קולית. עם הפתרון הזה, לעולם לא תצטרכו לקום יותר מהספה כדי להדליק את מתג האור. מעבר לזה, נורות חכמות צורכות פחות אנרגיה ומחזיקות מעמד זמן רב  יותר, כך שהן יכולות לחסוך לכם כסף בטווח הארוך. הן גם יכולות להפיק כמעט כל צבע, כך שניתן להתאים את התאורה לכל מצב רוח שאתם מנסים ליצור.

גאדג'ט חכם נוסף שיכול להפוך את החיים שלכם לנוחים יותר, וגם לחסוך לכם כסף על הוצאות האנרגיה, הוא מערכת אלחוטית לשליטה על הטמפרטורה. מערכות כאלה מאפשרות לכם לפקח ולשלוט על מערכת החימום והקירור הביתית מהטלפון או בשליטה קולית, להגדיר לוחות זמנים של טמפרטורה ולהציע כיצד לווסת את הטמפרטורה תוך חיסכון באנרגיה שיכול לעזור להוזיל את חשבון החשמל שלכם. מערכות אלה מצוידות בחיישנים אלחוטיים שתוכלו להתקין בחדרים שונים כדי להבטיח טמפרטורה עקבית בכל הבית.

 

3-בחרו בריצוף שדורש תחזוקה נמוכה

הרצפה זה הדבר שמתלכלך הכי מהר, ולכן שווה להקדיש הרבה מחשבה לנושא. בטון מוכתם עם סילר מציע משטח חלק עם איטום לא נקבובי שקל לטאטא או לנקות, והוא אטום למדי לכל חומר שעלול להישפך. כך גם אבן או גרניט פורצלן, שלא אוספים אבק ויכולים להיות מתאימים במיוחד בבית שיש בו חיות מחמד וילדים.

אריחי למינציה במראה פרקט הם גם אפשרות מצוינת לריצוף. שואב אבק טוב ומגב ספוג הם כל מה שאתם צריכים. במקרה שנשפכים נוזלים על הפרקט, כדאי לספוג אותם במהירות כדי למנוע כתמים וחדירה של נוזלים לשכבת הדבק.

 

4-בחרו בריפוד שאינו צובר אבק

בחרו בבדי ריפוד חסינים, עמידים בפני כתמים וקלים לניקוי. פשתן וקטיפה ידועים לשמצה בכל הנוגע לתחזוקה, במיוחד אם אתם צריכים לנקות אותם לעתים קרובות. תערובות כותנה או כותנה ופוליאסטר, למרות שהן נוחות, אינן מתאימות לשימוש יומיומי כבד.

עור, מיקרופייבר וויניל הן אפשרויות טובות שמתיישנות היטב. לכו על צבעים כהים יותר, כמו אפור, שחור או אדום, כדי להסתיר כתמים. ניגוב הספה באמצעות מטלית לחה הוא כל מה שנדרש כדי לשמור על המראה המתוחכם והאלגנטי של חומרים אלה.

 

על ידי בחירת חומרים חלופיים, שהם עמידים וקלים לתחזוקה, ובעזרת עיצוב פנים פונקציונלי, ניתן לעצב בית שפשוט יותר לשמור עליו נקי ומסודר

5-הימנעו ממדפים פתוחים

על השער של מגזין, מדפים פתוחים יכולים להיראות נפלא. הם עשויים להיראות כמו דרך מצוינת להציג יצירות אמנות קטנות מבלי לתלות דברים על הקיר, והם יכולים להפוך את החדר לדינמי יותר.

אבל בבית אמיתי, מדפים פתוחים יכולים בקלות להיראות כאוטיים, במיוחד אם לא בוחרים בקפידה את הפריטים המונחים עליהם. הם גם דורשים מיושבי הבית לשמור על המדפים שלהם מסודרים כל הזמן, מה שיכול בקלות להפוך למטלה מתמדת. עם מדפים פתוחים, אתם לא יכולים פשוט לדחוף את הפריטים על מדף באופן אקראי.

אנשים נקיים מטבעם יכולים לחיות עם מדפים פתוחים, אבל הם יכולים להתגלות כאתגר עבור מי שלא כל כך מסודרים וצריכים לתחזק אותם כל הזמן. כמו כן, מכיוון שהם אינם סגורים, פריטים במדפים פתוחים צוברים יותר אבק, מה שאומר יותר ניקיון עבורכם.

במקום מדפים חשופים לחלוטין, נסו להתקין דלתות זכוכית. הם עדיין יוצרים תחושה אוורירית, בדומה למדפים פתוחים, אבל הם לא יגרמו לחדר להרגיש עמוס.

כפתרון פונקציונלי וליצירת מראה מודרני, השתמשו רק במדף אחד או שניים בארונית כמדפים פתוחים, כך שהם יתפקדו כאלמנט עיצובי – מבלי להשתלט על כל החדר. מדפים אחרים יכולים להישאר מאחורי דלת ארון סגורה, ואפילו להכיל מגירות כדי לעזור לכם לשמור על סדר בחפצים הקטנים.

 

צריכים עזרה בעיצוב? אני תמיד שמחה לייעץ, לתת טיפים ולעזור בשאלות עיצוביות ובנושא תורת הפנג שואי.

Chao

מנצ’י

תגובות גבירותי ורבותי, תגובות

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

מאמרים נוספים שתאהבו

איך תשדרגו את חדר המגורים?

חדר מגורים, חדר אורחים או סלון – זה החדר שבו שוכן לב העיצוב בבית. בכל חדר בבית יש מקום למגע עיצובי וחותמת אישית, אבל חדר האורחים הוא חלון הראווה של החזון והחלום העיצוביים שלכם. זה החדר שנועד להרשים, לתת את הטון לבית כולו וכאן אפשר רגע לצאת מהחשיבה הפרקטית ולתת לדמיון לקחת את המושכות

איך להפוך דירה שכורה לבית אמיתי

הגעתם לדירה שכורה. בין אם מדובר בשכירות לטווח קצר או ארוך, חשוב מאוד שלא תוותרו על עיצוב ועל האמירה שלכם בחלל. זה לא ממש משנה כמה אנשים גרו בה לפניכם, או כמה אנשים יגורו בה אחריכם. עכשיו זה הבית שלכם והוא צריך לשקף את הסגנון שלכם, כדי שתרגישו כמה שיותר בבית…

צבעי השנה 2023

שנה חדשה היא העיתוי המושלם להציב לעצמנו יעדים ומטרות לשנה הבאה. בזמן שהטרנדים של השנה שעברה מאחורינו וטרנדים חדשים כבר נראים באופק, זאת גם הזדמנות מצוינת לחשוב על מגוון השינויים שאתם יכולים לבצע בעיצוב הפנים של החלל שלכם…

מיינדפולנס בעיצוב

שפע מחקרים מוכיחים כעת את מה שתרבויות עתיקות כמו תורת הפנג שואי כבר ידעו במשך שנים – האופן שבו אנחנו מארגנים את מרחב המחיה שלנו, ומה שאנחנו עושים בו, משפיעים עמוקות על מצב הרוח ועל תחושת הרווחה שלנו. על כן, תשומת הלב למיינדפולנס הוא תחום מתפתח בעיצוב פנים ואדריכלות…

נגישות