alona-gross-5ZwX9vWmNoU-unsplash

על שחור, לבן ומה שביניהם

מנצ'י מלר

אין דבר יותר קלאסי, שיקי או נצחי מאשר עיצוב חלל  בשחור-לבן. היופי בשימוש בשחור ולבן הוא שהניגודיות בין שני הצבעים מספקת פלטה גמישה, שיכולה להיראות מודרנית או קלאסית, נועזת או ניטרלית – הכל תלוי איך אתם משתמשים בהם ועם איזה צבעים אחרים אתם משלבים אותם...

אין דבר יותר קלאסי, שיקי או נצחי מאשר עיצוב חלל  בשחור-לבן. היופי בשימוש בשחור ולבן הוא שהניגודיות בין שני הצבעים מספקת פלטה גמישה, שיכולה להיראות מודרנית או קלאסית, נועזת או ניטרלית – הכל תלוי איך אתם משתמשים בהם ועם איזה צבעים אחרים אתם משלבים אותם.

אך בעוד שלעיצוב פנים בשחור-לבן יש את היכולת לתת לחלל שלכם מראה שמשאיר רושם רב, בגלל ששחור הוא גוון דומיננטי ועוצמתי, חשוב להשתמש בו בצורה הנכונה. אז אם אתם חושבים לעצב בשחור ולבן, הגעתם למקום הנכון! המשיכו לקרוא כדי לקבל רעיונות שייתנו לכם השראה, לצד כמה טיפים שימושיים כיצד ניתן להשתמש במונוכרום בכל חדר.

1-גוונים של שחור ולבן

לא כל גווני השחור והלבן זהים זה לזה. לצבע השחור יש הרבה וריאציות – משחור זפת דרך אפור כמעט שחור ועד לשחור-כחול עמוק כמו הלילה. בחרו גוון שחור שעובד עם האופי והאור הטבעי של הבית שלכם, בין אם מדובר בבחירת צבע לקיר, רהיטים, אריחים, או אביזרים וגימורים ממתכת.

באופן דומה, ישנם גוונים רבים של לבן – מקרמים חמים בגוון צהוב או ורוד ועד לבנים צחים כשלג מסנוורים וקרירים. ערבוב גוונים של לבן על קירות, גימורים, רהיטים, טקסטיל ואביזרים יספק מרקם ועניין, ויסייע לכם ליצור חלל רב-ממדי.

 

2חפשו את האיזון הנכון

עיצוב בשחור ולבן דורש איזון ואיפוק. בחרו צבע אחד כדומיננטי והשתמשו בשני כצבע המבטא שלכם. שאפו להגיע ליחס של 30% ל-70%, למשל: ספה שחורה גדולה על רקע לבן של רצפות, קירות ושולחן קפה לבנים, או ספה לבנה על רקע של קיר כוח שחור או אפור כהה.

בשימוש בשני הצבעים בצורתם הטהורה והנקייה ביותר, שחור ולבן יכולים ליצור תחושה דרמטית ומתוחכמת, או, כאשר הם מרוככים עם מערך של גווני אפור, ניתן להשתמש בהם ליצירת סכמה מונוכרומטית מרגיעה.

אפורים עמוקים הם גוונים עשירים שעוטפים אתכם כשאתם נכנסים לחדר ומוסיפים לו תחושה של רוגע. כדי למנוע מחלל המעוצב בשחור ולבן לשדר תחושה קודרת, חשוב לשלב אפור עם נקודות צבע ומרקם באביזרים כגון כריות או יצירות אומנות.

3-שחור ולבן ככלי תיכנוני

אם נחשוב על עיצוב מרחב טיפוסי בבתים עכשוויים, לרוב אין מחיצות בין הסלון למטבח. כאשר ניגשים לחלק מרחב קומה פתוחה, ניתן לבצע את חלוקת החלל על ידי גיוון החומר בשני החללים בעזרת הצבעים שחור ולבן. צביעת הקיר מאחורי נקודת המוקד בחלל, בין אם זו ספה או שולחן עבודה, היא דרך נהדרת וקלה ליצור אזורים נפרדים בתוך מרחב פתוח. הוספת מראות לסלון תעזור למקסם את האור בעוד ששטיח אפור בהיר ירגיע את סכמת השחור-לבן הדו-גווני ויביא רכות מתחת לרגליים.

לחדרי שינה יש תפקיד חשוב כמרחב פרטי למנוחה. בחירת הצבעים בעיצוב פנים מונוכרומטי בחדר שינה יכולה לספק תחושה של אלגנטיות ומודרניות, תוך יצירת אווירה מרגיעה. כדי לגרום לחדר להרגיש אוורירי ומואר, השתמשו בווילונות בהירים.

4-הוסיפו חמימות עם אלמנטים מהטבע

עיצוב פנים בשחור-לבן לא חייב להיות קר ומבריק. אם בחרתם בבסיס של גווני שחור ולבן בעלי ניגודיות גבוהה, מיצאו דרכים להחדיר לחלל שלכם חמימות על ידי הוספת אלמנטים טבעיים. בחירת ריצוף פרקט חום בגוון בינוני חם, עציצים בגדלים שונים, או אפילו אגרטל עם פרחים יעשו את העבודה.

שילוב פרחים לבנים מוסיף אישיות לעיצוב הפנים בשחור-לבן. עציץ עם סחלבים מוסיף תחושה שלווה ומרגיעה והופכים כל חלל מגורים לחדר נעים ומסביר פנים.

מרכיב מרכזי נוסף ליצירת חלל חם הוא התמקדות בתאורה. שימוש בתאורה חמה ומפוזרת תיצור אווירה נוחה ומהנה. אל תשכחו לכלול מקורות אור מרובים בחדר, מתאורת משימה ועד תאורת סביבה, ולהאיר את כל ארבע פינות החדר כדי לקדם תחושת רווחה על ידי מניעת צללים.

היופי בשימוש בשחור ולבן הוא שהניגודיות בין שני הצבעים מספקת פלטה גמישה, שיכולה להיראות מודרנית או קלאסית, נועזת או ניטרלית – הכל תלוי איך אתם משתמשים בהם

5-שחקו עם הדפסים, גרפיקה ואמנות

אחת הדרכים הקלות ביותר להחיות חלל בשחור-לבן היא לשחק עם הדפסים. חשבו על פסים, משבצות, נקודות, צורות גיאומטריות ומוטיבים מופשטים. רצפת דמקה קלאסית בשחור-לבן. טפט פרחוני כהה דרמטי. אם אתם מינימליסטים שמעדיפים צבעים אחידים, שימוש בפריטים שחורים בחדר לבן – כמו גופי תאורה בעלי מראה תעשייתי, מדפים צפים – יכולים ליצור אפקט גרפי נועז שמכניס תחושה מתוחכמת כמו גם מבנה ועומק לחלל ניטרלי. ספה לבנה מפותלת על רצפה שחורה תיצור אפקט פיסולי. צילום בשחור-לבן או אמנות גרפית ירגישו לגמרי בבית בחדר שחור-לבן.

חדר שחור ולבן יכול לשמש כבסיס ניטרלי נהדר לרהיטים צבעוניים או ליצירות אמנות מרשימות. באמצעות פריטים דקורטיביים או אפילו רהיט בצבע אדום או כתום, ניתן להוסיף אלמנט מרענן ובלתי צפוי לחלל.

 

6-הוציאו את הפנים החוצה

שילוב הצבעים הקלאסי הזה הוא נצחי מכדי להישאר רק בפנים. ריהוט גן בשחור ולבן יכול להעניק לגינה או למרפסת שלכם אווירה של תחכום בזמן אירוח בחוץ. שמרו על זה פשוט – אין צורך להגזים כאן מכיוון שאתה לא רוצה לגרוע מהסביבה. פריטי ריהוט בשחור או לבן לעיגון החלל וכמה פריטי עיצוב כגון כריות יעשו את העבודה.

צריכים עזרה בעיצוב? אני תמיד שמחה לייעץ, לתת טיפים ולעזור בשאלות עיצוביות ובנושא תורת הפנג שואי.

Chao

מנצ’י

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

מאמרים נוספים שתאהבו

איך תשדרגו את חדר המגורים?

חדר מגורים, חדר אורחים או סלון – זה החדר שבו שוכן לב העיצוב בבית. בכל חדר בבית יש מקום למגע עיצובי וחותמת אישית, אבל חדר האורחים הוא חלון הראווה של החזון והחלום העיצוביים שלכם. זה החדר שנועד להרשים, לתת את הטון לבית כולו וכאן אפשר רגע לצאת מהחשיבה הפרקטית ולתת לדמיון לקחת את המושכות

איך להפוך דירה שכורה לבית אמיתי

הגעתם לדירה שכורה. בין אם מדובר בשכירות לטווח קצר או ארוך, חשוב מאוד שלא תוותרו על עיצוב ועל האמירה שלכם בחלל. זה לא ממש משנה כמה אנשים גרו בה לפניכם, או כמה אנשים יגורו בה אחריכם. עכשיו זה הבית שלכם והוא צריך לשקף את הסגנון שלכם, כדי שתרגישו כמה שיותר בבית…

צבעי השנה 2023

שנה חדשה היא העיתוי המושלם להציב לעצמנו יעדים ומטרות לשנה הבאה. בזמן שהטרנדים של השנה שעברה מאחורינו וטרנדים חדשים כבר נראים באופק, זאת גם הזדמנות מצוינת לחשוב על מגוון השינויים שאתם יכולים לבצע בעיצוב הפנים של החלל שלכם…

מיינדפולנס בעיצוב

שפע מחקרים מוכיחים כעת את מה שתרבויות עתיקות כמו תורת הפנג שואי כבר ידעו במשך שנים – האופן שבו אנחנו מארגנים את מרחב המחיה שלנו, ומה שאנחנו עושים בו, משפיעים עמוקות על מצב הרוח ועל תחושת הרווחה שלנו. על כן, תשומת הלב למיינדפולנס הוא תחום מתפתח בעיצוב פנים ואדריכלות…

נגישות