javier-miranda-ucnCGqOnyYo-unsplash

זה לא קשה בכלל

מנצ'י מלר

האם אי פעם שקלתם להכניס בטון לבית שלכם כדי ליצור אווירה חמימה ואינטימית שכולם משתוקקים להשיג? כנראה שלא, ואף אחד לא יכול להאשים אתכם. בטון לא נחשב בדרך כלל לחומר חם, אבל כל זה הולך ומשתנה בשנים האחרונות, כאשר אחד הטרנדים הפופולריים ביותר בעיצוב הוא שימוש בבטון...

האם אי פעם שקלתם להכניס בטון לבית שלכם כדי ליצור אווירה חמימה ואינטימית שכולם משתוקקים להשיג? כנראה שלא, ואף אחד לא יכול להאשים אתכם. בטון לא נחשב בדרך כלל לחומר חם, אבל כל זה הולך ומשתנה בשנים האחרונות, כאשר אחד הטרנדים הפופולריים ביותר בעיצוב הוא שימוש בבטון. למרות שבטון עשוי להיראות כמו חומר קר ושטוח, הוא יכול דווקא לספק רקע ניטרלי כמעט לכל סגנון עיצוב – בין אם תעשייתי, כפרי או מודרני. מעצבים ואדריכלים יכולים לספק אינספור אפשרויות בטון מותאמות אישית והוא יכול להיות מאוד ורסטילי: בטון מלוטש מאופיין בברק חלקלק, לבטון אטום יש מראה מט וחומר האיטום שלו מגן מפני מים וכתמים, בעוד בטון מגורען מעניק טקסטורה מגורענת ומרקם.

יחד עם זאת, חשוב לזכור שבטון הוא חומר בעל מראה כבד מאוד, ושהוא יכול בקלות להשתלט על החלל. זו הסיבה שהעצה שלי היא לנקוט משנה זהירות ומתינות בתכנון חלל עם בטון. השתמשו בו בשיקול דעת בלבד וזכרו שעיצוב פנים מוצלח הוא עניין של איזון. הציגו אותו לצד צבעים מאופקים כגון שחור ולבן וחומרים כמו עץ וברזל, ותופתעו לגלות כמה חום בטון יכול לשדר בשילוב עם אלמנטים וחומרים אחרים.

אז אם אתם מחפשים אלמנט עיצובי בלתי צפוי, רענן ושיעמוד במבחן הזמן, ייתכן שבטון הוא הפתרון! קבלו כאן כמה רעיונות שיכולים לתת לכם השראה כיצד לשלב את טרנד הבטון בביתכם.

רצפות בטון

בטון עובד טוב במיוחד כאשר משתמשים בו בריצוף בשל אופיו החזק ועמידותו לאורך זמן. בעוד שגווני האפור הניטרליים הקרירים שלו משדרים את המראה התעשייתי בחללים משרדיים או מסחריים, הוא משמש כחומר האידיאלי להכניס מגע מינימליסטי מלוטש לבתים מודרניים.

בהתאם לסגנון רצפת הבטון שבחרתם, אתם יכולים לגרום לה לעבוד כמעט עם כל פתרון עיצובי אחר בבית: מרהיטי ברזל יצוק, דרך ארונות ואלמנטים מעץ ועד לשטיחים צבעוניים, שמיכות וכריות. מבית באווירה כפרית ועד לעיצובים מינימליסטיים ומודרניים, רצפת בטון יכולה להשלים כל סגנון פנים.

קירות בטון

אם רצפות בטון לא עושות לכם את זה, קירות בטון הם גם דרך מצוינת לבטא אמירה ייחודית. אריחי בטון מגיעים במגוון צורות ועיצובים שונים. אריחים פשוטים יוצרים גווני אפור שונים ומוסיפים מימד לקירות השטוחים.

עם זאת, סביר להניח שתרצו ללכת לקיר מבטא יחיד. בהמשך לקריאה לשמירה על איזון בהקדמה שלי, בעוד שקיר אחד יכול ליצור אמירה נועזת של טקסטורה ועניין ויזואלי, קירות מרובים מסתכנים בהרגשה של גודש וקרירות.

אלמנטים אדריכליים

שילוב בטון כאלמנט אדריכלי היא אחת הדרכים להכנסת החומר במינונים מדודים למרחב שלכם.

הודות למאפייניו העמידים בפני חום ושריטות, בטון הוא חומר מתאים ביותר לאי מטבח, כיורים מובנים ומשטחי עבודה.

אבל בגלל שבטון הוא חומר כבד, ניתן להשתמש בלוחות דקים או באריחי בטון כדי לכסות חומרים מסורתיים וקלים יותר ועדיין לקבל את מראה הבטון. למשל, מעצבים יכולים להשתמש בלוחות בטון במטבח כדי להעניק למטבח מראה תעשייתי, מבלי להכביד על הארונות או המגירות.

הבטון פלש גם לייצור של מחיצות לאמבטיה וקירות אריחים, מכיוון שבנוסף לעמידותו לחום, העמידות של חומרי האיטום של בטון בפני מים וכתמים הופכות אותו למתאים במיוחד לשימוש בחללים רטובים.

בטון הוא חומר חזק ואיתן לשימוש עבור כיור או אפילו אמבטיה, שיכול לשדר תחושה של איכות ויוקרה בחדר הרחצה. שימו לב שמדובר במשהו שיכול לשקול אלפי קילוגרמים ולכן דורשים מומחיות רבה בהתקנתם, אבל זה בהחלט יהיה מתקן נצחי שתוכלו ליהנות ממנו במשך שנים רבות.

אם אתם מחפשים אלמנט עיצובי בלתי צפוי, רענן ושיעמוד במבחן הזמן, ייתכן שבטון הוא הפתרון!

תחזוקה

למרות שהוא בעקרון קל לתחזוקה, בטון הוא חומר נקבובי, ולכן יש לאטום משטחים דקורטיביים. גם חיבורים של לוחות בטון דורשים איטום על מנת למזער את חדירת מים ולמנוע הצטברות לכלוך.

אם בכל זאת מופיעים סדקים, תקנו אותם במהירות כדי לשמור על תקינות מבנית ולמנוע ממים לחלחל פנימה, מה שעלול להוביל לבעיות בתשתית.

מיום ליום, עדיף לנקות כתמים מיד ולהימנע משימוש בכימיקלים הלא נכונים. תערובת של מים חמימים עם נוזל כלים אמורה להסיר כל לכלוך. אם המשטח מוכתם במיוחד, הוסיפו סודה לשתייה לשילוב זה. התרחקו מחומץ, כי זה אוכל את הבטון. ניתן ללטש מחדש רצפות בכל עת כדי להחזיר אותן למצבן המקורי.

נגיעות של בטון

ואם הרעיון של שילוב בטון בבית נשמע לכם מסקרן, אבל אתם פשוט לא מוכנים עדיין לקחת את הצעד הגדול הזה וללכת על רצפה שלמה עשויה בטון, למה שלא תתחילו בקטן?

נסו שולחן צד קטן, שמתהדר בפלטת בטון יפה, שתמיד אפשר להשתמש בו גם כריהוט גן – ללא דאגה. בניגוד למשטחי עץ, בטון לא יתכלה או ירקב בתנאי מזג אוויר קיצוניים.

 לבסוף, בעלי מלאכה החלו להשתמש בבטון כדי ליצור פריטי עיצוב מפתיעים, מפמוטים ועד אדניות ואפילו מנורות. כך שבאמת לא קשה להכניס נגיעות של בטון לחלל.

צריכים עזרה בעיצוב? אני תמיד שמחה לייעץ, לתת טיפים ולעזור בשאלות עיצוביות ובנושא תורת הפנג שואי.

Chao

מנצ’י

תגובות גבירותי ורבותי, תגובות

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

מאמרים נוספים שתאהבו

איך תשדרגו את חדר המגורים?

חדר מגורים, חדר אורחים או סלון – זה החדר שבו שוכן לב העיצוב בבית. בכל חדר בבית יש מקום למגע עיצובי וחותמת אישית, אבל חדר האורחים הוא חלון הראווה של החזון והחלום העיצוביים שלכם. זה החדר שנועד להרשים, לתת את הטון לבית כולו וכאן אפשר רגע לצאת מהחשיבה הפרקטית ולתת לדמיון לקחת את המושכות

איך להפוך דירה שכורה לבית אמיתי

הגעתם לדירה שכורה. בין אם מדובר בשכירות לטווח קצר או ארוך, חשוב מאוד שלא תוותרו על עיצוב ועל האמירה שלכם בחלל. זה לא ממש משנה כמה אנשים גרו בה לפניכם, או כמה אנשים יגורו בה אחריכם. עכשיו זה הבית שלכם והוא צריך לשקף את הסגנון שלכם, כדי שתרגישו כמה שיותר בבית…

צבעי השנה 2023

שנה חדשה היא העיתוי המושלם להציב לעצמנו יעדים ומטרות לשנה הבאה. בזמן שהטרנדים של השנה שעברה מאחורינו וטרנדים חדשים כבר נראים באופק, זאת גם הזדמנות מצוינת לחשוב על מגוון השינויים שאתם יכולים לבצע בעיצוב הפנים של החלל שלכם…

מיינדפולנס בעיצוב

שפע מחקרים מוכיחים כעת את מה שתרבויות עתיקות כמו תורת הפנג שואי כבר ידעו במשך שנים – האופן שבו אנחנו מארגנים את מרחב המחיה שלנו, ומה שאנחנו עושים בו, משפיעים עמוקות על מצב הרוח ועל תחושת הרווחה שלנו. על כן, תשומת הלב למיינדפולנס הוא תחום מתפתח בעיצוב פנים ואדריכלות…

נגישות