Mira_sClinic_WR-1

פנג שואי בעיצוב הקליניקה

מנצ'י מלר

כולם יודעים שלצורך שמירה על בריאות הפה, יש לבקר כל כמה חודשים במרפאת השיניים. אך לעיתים קרובות רק עצם המחשבה על התור המתקרב מעלה תמונות שליליות במוחם של מטופלים. וכמובן שמה שאנשים מדמיינים לגבי מה שקורה במרפאת השיניים הוא בדרך כלל הרבה יותר גרוע מכל הליך אמיתי...

כולם יודעים שלצורך שמירה על בריאות הפה, יש לבקר כל כמה חודשים במרפאת השיניים. אך לעיתים קרובות רק עצם המחשבה על התור המתקרב מעלה תמונות שליליות במוחם של מטופלים. וכמובן שמה שאנשים מדמיינים לגבי מה שקורה במרפאת השיניים הוא בדרך כלל הרבה יותר גרוע מכל הליך אמיתי. זה בדיוק המקום שבו עיצוב פנים נכון יכול לעשות הבדל משמעותי!

מה שאנשים רואים כאשר הם נכנסים לראשונה למרפאת השיניים יכול להשפיע על כל החוויה שלהם. על פי תורת הפנג שואי, כאשר האנרגיה חסומה או מתוחה, הדבר גורם לאנשים להיות מודאגים ועצבניים. עיצוב בהתאם לעקרונות הפנג שואי מעודד זרימת אנרגיה חיובית בקליניקה, מקדם ריפוי ויוצר סביבה תומכת שיכולה להקל על התחושות של המטופלים ולעזור להם להיות רגועים יותר.

בנוסף חשוב שמטופלים ירגישו שהם נמצאים במקום נקי, מואר, מודרני ומקצועי, כדי שידעו שהם בידיים טובות. כאשר המטופלים רגועים יותר, הם בדרך כלל מגיבים יותר טוב ויהיה יותר קל לתת מענה לצרכים שלהם.

 

מהצד המקצועי של צוות הקליניקה, חשוב להפוך את מרפאת השיניים ליעילה כמקום עבודה. כך שבעיצוב קליניקה חשוב לקחת בחשבון שיקולים מעשיים, כמו בחירת המכשירים המתקדמים ביותר, מקום איחסון לציוד, זרימת עבודה יעילה, תקנים הנוגעים לעיצוב מרפאות שיניים, ותקנות בטיחות ונגישות, כולל שילוט שמושך את העין ואזורי קבלת קהל אטרקטיביים. כל אלה ישפרו את תיפקוד הקליניקה.

בעוד שכל מרפאת שיניים היא שונה באופייה, ישנם כמה עקרונות אוניברסליים שיחולו על עיצוב בכל קליניקה: בחירת שילובי צבעים, טכנולוגיה, מרחב פרקטי, והַרְפָּיָה.

שילובי צבעים

אפשר לבחור שילובי צבעים תוך שימוש בגווני פסטל וצבעים המופיעים בטבע, על מנת לייצר אווירה רגועה עבור המטופלים. בו זמנית, ניתן גם ללכת על בחירות צבעים נועזות וממריצות יותר, כמו אדום, צהוב או כתום, ולשלב אותם לצד חומרים טבעיים כמו עץ ועור, שיעזרו להעניק תחושה של שלווה. בכל מקרה, שימו לב שאתם בוחרים במשטחים קלים לניקוי וריפודים באיכות גבוהה, שלא תידרשו להחליף אותם במהירות.

גופי תאורה גם הם חשובים לא פחות במרפאת השיניים. תאורה מוצלחת מעודדת תחושה של חיוביות, וכאשר תאורה וצבע עובדים יחד, הם יוצרים מרחב נעים ודינמי.

תאורה

ניתן לחלק תאורה במרפאת שיניים לשתי קטגוריות: תאורה כללית שהמטופל צריך להרגיש בה בנוח, ואביזרי תאורה מקצועיים שיספקו לרופא/ת השיניים תנאי ראייה טובים בשעת העבודה.

ניתן לספק תאורה כללית על ידי התקנת גופי תאורה שקועים בתקרה במסדרונות או בחדר ההמתנה. חשוב גם שהתאורה תהיה הומוגנית באזורים אלה, מכיוון ששינויים שיוצרים אזורים כהים מאוד ובהירים מאוד עלולים להפריע לתחושת הנוחות של המטופלים. מסיבה זו, מומלץ להשתמש בגופי תאורה המספקים חלוקת אור חלקה יותר לעומת ספוטים ממוקדים. 

התאורה המקצועית צריכה להיות בעוצמת אור גבוהה, בעלת אינדקס עיבוד צבעים גבוהה, וחייבת להיות זמינה לכל זווית. גם בחדר הטיפולים חשוב להקפיד שהתאורה לא מסנוורת, כדי לא להפריע לצוות המטפל ולמטופלים.

טכנולוגיה עדכנית

שיפוץ מרפאת השיניים שלכם הוא הזמן המושלם לבחון את הטכנולוגיה בה אתם משתמשים, מאזור ההמתנה ועד לציוד הניתוחי. אז שאלו את עצמכם: האם הכול פונקציונלי ועדכני? השקיעו זמן במחקר לגבי הטכנולוגיות העדכניות ביותר המתאימות לקליניקה שלכם. מטופלים שרואים שאתם משקיעים בציוד באיכות גבוהה – בין אם זה מסכי מגע באזור הקבלה או כסאות ארגונומיים – יחושו יותר בטוחים בשירות שאתם מעניקים להם, וכמובן שכל צוות הקליניקה ייהנה מההשקעה.

מרחב פרקטי

ניצול יעיל של השטח הזמין הוא אחד הגורמים החשובים ביותר בתכנון מוצלח של מרפאת שיניים. אזור הקבלה וחדר ההמתנה הם בעלי חשיבות גבוהה, ויש לוודא שיהיה בהם מספיק מקום כדי להיות מסבירי פנים ונוחים. חדרי הטיפולים חייבים לעמוד בסטנדרטים של עיצוב מרפאות שיניים עם מתקנים נאותים למיגון נגד קרינה, ועליהם להציע לסייעים/סייעות פינת עבודה פרקטית ומותאמת שיש בה את כל מה שצריך.

עיצוב בהתאם לעקרונות הפנג שואי מעודד זרימת אנרגיה חיובית בקליניקה, מקדם ריפוי ויוצר סביבה תומכת שיכולה להקל על התחושות של המטופלים ולעזור להם להיות רגועים יותר

הַרפָּיָה

פריטי האמנות בקליניקה יכולים אף הם לתרום לתחושה של רוגע ושלווה, על מנת להפחית את החרדה של המטופלים. הבחירה ברהיטים צריכה לשדר תחושה של רגיעה עבור המטופלים שלך. שילוב של קירות או דלתות מעוקלים וכיסאות ושולחנות מעוגלים, יתרמו לאווירה רגועה ומרגיעה.

ולבסוף: לא לשכוח את המטופלים הקטנים

כאשר מרפאת שיניים שמה דגש בעיצוב על ידידותיות לילדים, ביקור אצל רופא/ת השיניים יכול להיות פחות מפחיד ולהפוך לחוויה בלתי נשכחת לטובה. כמה משחקים, ספרים ומסכי טלוויזיה יכולים לגרום לילדים לשבת בשמחה ובשקט. אבל אם באמת תצאו מגדרכם ותעצבו קליניקה שמתחשבת בצרכים של המטופלים הצעירים שלכם, ילדים עשויים להתחיל לבקש ללכת לרופא השיניים – וזו ברכה לכל החיים! לכן מומלץ לדאוג שהמכשירים הרפואיים יהיו מוסתרים כאשר ילדים נכנסים לחדר הטיפולים, ורק כאשר מתיישבים בכסא להוציא אותם.

צריכים עזרה בעיצוב מרפאת השיניים שלכם? אני תמיד שמחה לייעץ, לתת טיפים ולעזור בשאלות עיצוביות ובנושא תורת הפנג שואי.

Chao

מנצ’י

תגובות גבירותי ורבותי, תגובות

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

מאמרים נוספים שתאהבו

איך תשדרגו את חדר המגורים?

חדר מגורים, חדר אורחים או סלון – זה החדר שבו שוכן לב העיצוב בבית. בכל חדר בבית יש מקום למגע עיצובי וחותמת אישית, אבל חדר האורחים הוא חלון הראווה של החזון והחלום העיצוביים שלכם. זה החדר שנועד להרשים, לתת את הטון לבית כולו וכאן אפשר רגע לצאת מהחשיבה הפרקטית ולתת לדמיון לקחת את המושכות

איך להפוך דירה שכורה לבית אמיתי

הגעתם לדירה שכורה. בין אם מדובר בשכירות לטווח קצר או ארוך, חשוב מאוד שלא תוותרו על עיצוב ועל האמירה שלכם בחלל. זה לא ממש משנה כמה אנשים גרו בה לפניכם, או כמה אנשים יגורו בה אחריכם. עכשיו זה הבית שלכם והוא צריך לשקף את הסגנון שלכם, כדי שתרגישו כמה שיותר בבית…

צבעי השנה 2023

שנה חדשה היא העיתוי המושלם להציב לעצמנו יעדים ומטרות לשנה הבאה. בזמן שהטרנדים של השנה שעברה מאחורינו וטרנדים חדשים כבר נראים באופק, זאת גם הזדמנות מצוינת לחשוב על מגוון השינויים שאתם יכולים לבצע בעיצוב הפנים של החלל שלכם…

מיינדפולנס בעיצוב

שפע מחקרים מוכיחים כעת את מה שתרבויות עתיקות כמו תורת הפנג שואי כבר ידעו במשך שנים – האופן שבו אנחנו מארגנים את מרחב המחיה שלנו, ומה שאנחנו עושים בו, משפיעים עמוקות על מצב הרוח ועל תחושת הרווחה שלנו. על כן, תשומת הלב למיינדפולנס הוא תחום מתפתח בעיצוב פנים ואדריכלות…

נגישות