r-architecture-wot0Q5sg91E-unsplash (1)c

על כוחו של קיר כוח

מנצ'י מלר

"קיר כוח", או קיר מודגש, הוא קיר שיכול להיות מעוצב בצבע, חומר או מרקם שונה מהקירות האחרים סביבו, ונותן את אפקט ה"וואו" שירשים מייד את כל מי שנכנס לחדר. הוא מספק הזדמנות נהדרת להתנסות עם מרקמים, צורות, צבעים ודוגמאות, ומציע דרך מהירה וקלה להחיות ולשדרג את כל החלל...

"קיר כוח", או קיר מודגש, הוא קיר שיכול להיות מעוצב בצבע, חומר או מרקם שונה מהקירות האחרים סביבו, ונותן את אפקט ה"וואו" שירשים מייד את כל מי שנכנס לחדר. הוא מספק הזדמנות נהדרת להתנסות עם מרקמים, צורות, צבעים ודוגמאות, ומציע דרך מהירה וקלה להחיות ולשדרג את כל החלל. ובגלל שמדובר רק בקיר אחד, אתם יכולים להוסיף הרבה סגנון לחדר, מבלי לגרום לו להרגיש עמוס מדי.

בין אם אתם מעוניינים בשינוי גדול או בשדרוג עדין ובהתאם לתקציב שלכם, הנה מספר נקודות שכדאי לזכור:

1-מיצאו את נקודת המיקוד

אל תבחרו מיקום לקיר כוח באקראי. יש להשתמש בו להדגשת נקודת המיקוד הקיימת של החדר. למשל, הקיר שבו הטלוויזיה ממוקמת או הקיר שמאחורי גב המיטה בחדר השינה הם מיקומים אידיאליים לקיר כוח. הרעיון הוא שצריך למשוך את העין לנקודה אחת בחלל, ואם קיר הכוח נמצא במיקום שהוא לא נקודת המיקוד של החדר, העין לא תמצא מקום לנוח.

לפעמים אתם צריכים פשוט לתת לארכיטקטורת החדר להדריך אתכם. אם יש לכם חדר עם קיר קטן יחסית בזווית מוזרה או עם פרטים ארכיטקטוניים מעניינים, גם זו יכולה להיות אפשרות מצוינת לקיר כוח.

2-התאמת צבעים

קחו בחשבון את הצבע של הקירות האחרים בחלל, ואל תשכחו שגם אם אתם שומרים על החלל בצבע ניטרלי, אתם עדיין יכולים לשקול קיר כוח. לרוב, קיר כוח נראה הכי טוב כשהוא צמוד לקירות בגוון בהיר. הניגודיות של קיר מבטא בהיר מול קירות לבנים יכולה להיראות מודרנית מאוד. ועדיין, זיכרו שבחירת צבע בהיר או מודגש כמו אדום בוהק יכולה להיות מצוינת, אבל רק אם היא משתלבת עם שאר החדר. אמירה נועזת רק לשם נועזות היא אף פעם לא רעיון טוב. וודאו שכל צבע או מרקם שתבחרו משלימים את שאר החדר.

מדפים מקיר לקיר יכולים לתפקד גם כקיר כוח בחדר וגם כשטח תצוגה או אחסון.

אם אתם מחפשים דרך קלה וזולה לעדכן את החלל – מבלי להתחייב, קחו מברשת ופחית צבע ונסו לצבוע את הקיר. זה החומר הכי קל לשנות, אם תחליטו שאתם רוצים לנסות משהו אחר.

3-הגדרת אזורים בחלל

השתמשו בקיר כוח כדי להגדיר מרחב מחייה. קיר מודגש יכול לעזור להגדיר אזורים בבית עם מרחב פתוח, שבו יש מספר חללים בעלי פונקציות שונות. למשל, קיר כוח יכול לעזור להדגיש פינת אוכל בחדר מגורים שמשלב סלון עם פינת אוכל.

יחד עם זאת, הימנעו מהצבת קיר כוח בחדר שהוא כבר צפוף. כאשר יותר מדי קורה בחלל, זה יכול לבלבל את העין וליצור תחושה של כאוס. קיר כוח צריך להיות גולת הכותרת, כך שהוא צריך מקום לנשום.

4-השתמשו בחומרים מעורבים

חישבו מעבר לצבע ולטפט כאפשרויות שלכם ולכו על מרקמים שונים. אפשר ליצור קיר כוח בעזרת שימוש בחיפוי קרמיקה, אריחים, אבן, או עץ.  קיר ירוק, או גינה אנכית, יכול להיות פתרון מקורי לקיר חיצוני כמו מרפסת, אבל גם לקיר פנימי בבית או במשרד.

 

5-הכניסו עניין בלתי צפוי

לפעמים לא צריך לחשוב דווקא על הקיר, אלא על הדלת או על התקרה. אם יש לכם חדר עם תקרות גבוהות, צביעת הדלת היא כמו מגנט לעיניים שממקד את תשומת הלב מהחלל הריק. אם החלטתם לצבוע את הדלת בצבע אחר, חישבו גם על משקופי הדלת והחלונות בחדר.

בעולם העסקים, בו המיתוג משחק תפקיד חשוב בהצלחתו של כל עסק מודרני, קיר כוח בשטח המשרד יכול למשוך תשומת לב למותג שלכם. בחרו קיר בולט באזור הקבלה, כך שעיניהם של הלקוחות שנכנסים לחלל יימשכו מייד ללוגו.

 

אל תבחרו מיקום לקיר כוח באקראי. יש להשתמש בו להדגשת נקודת המיקוד הקיימת של החדר.

6- איפה הטלוויזיה?

זה לא סוד שמעצבי פנים לא חובבים גדולים של מכשיר הטלוויזיה, אבל חייבים להודות שלרובנו יש טלוויזיה בסלון ואנחנו צריכים להציג אותה בגלוי. אז חישבו על קיר כוח כאפשרות "להעלים" את הטלוויזיה: אם רוב החדר צבוע בלבן, ניתן לבחור גוון כהה לצביעת הקיר עליו מותקנת טלוויזיה עם מסך שטוח בגוון דומה. כך נוצר טריק וויזואלי שמאזן וממזג את המכשיר, והטלוויזיה היא כבר לא כתם שחור ענק על קיר לבן.

 

צריכים עזרה בעיצוב? אני תמיד שמחה לייעץ, לתת טיפים ולעזור בשאלות עיצוביות ובנושא תורת הפנג שואי.

Chao

מנצ’י

תגובות גבירותי ורבותי, תגובות

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

מאמרים נוספים שתאהבו

איך תשדרגו את חדר המגורים?

חדר מגורים, חדר אורחים או סלון – זה החדר שבו שוכן לב העיצוב בבית. בכל חדר בבית יש מקום למגע עיצובי וחותמת אישית, אבל חדר האורחים הוא חלון הראווה של החזון והחלום העיצוביים שלכם. זה החדר שנועד להרשים, לתת את הטון לבית כולו וכאן אפשר רגע לצאת מהחשיבה הפרקטית ולתת לדמיון לקחת את המושכות

איך להפוך דירה שכורה לבית אמיתי

הגעתם לדירה שכורה. בין אם מדובר בשכירות לטווח קצר או ארוך, חשוב מאוד שלא תוותרו על עיצוב ועל האמירה שלכם בחלל. זה לא ממש משנה כמה אנשים גרו בה לפניכם, או כמה אנשים יגורו בה אחריכם. עכשיו זה הבית שלכם והוא צריך לשקף את הסגנון שלכם, כדי שתרגישו כמה שיותר בבית…

צבעי השנה 2023

שנה חדשה היא העיתוי המושלם להציב לעצמנו יעדים ומטרות לשנה הבאה. בזמן שהטרנדים של השנה שעברה מאחורינו וטרנדים חדשים כבר נראים באופק, זאת גם הזדמנות מצוינת לחשוב על מגוון השינויים שאתם יכולים לבצע בעיצוב הפנים של החלל שלכם…

מיינדפולנס בעיצוב

שפע מחקרים מוכיחים כעת את מה שתרבויות עתיקות כמו תורת הפנג שואי כבר ידעו במשך שנים – האופן שבו אנחנו מארגנים את מרחב המחיה שלנו, ומה שאנחנו עושים בו, משפיעים עמוקות על מצב הרוח ועל תחושת הרווחה שלנו. על כן, תשומת הלב למיינדפולנס הוא תחום מתפתח בעיצוב פנים ואדריכלות…

נגישות