elifin-realty-uO81ltBs3vQ-unsplash

עיצוב פנים ירוק

מנצ'י מלר

עם המודעות ההולכת וגדלה לשינויי האקלים, ההתחממות הגלובלית ונושאים של קיימות, אין זה מפתיע שעיצוב פנים ידידותי לסביבה, עיצוב אקולוגי או עיצוב מודע לסביבה הופכים למגמה הולכת וגדלה בשנים האחרונות. ומה שיפה בפרקטיקות ברוח הקיימות לעיצוב הבית זה שהן לא רק מסייעות להילחם...

עם המודעות הגוברת לשינויי האקלים, ההתחממות הגלובלית ונושאים של קיימות, אין זה מפתיע שעיצוב פנים ידידותי לסביבה, עיצוב אקולוגי או עיצוב מודע לסביבה הופכים למגמה הולכת וגדלה בשנים האחרונות. ומה שיפה בפרקטיקות ברוח הקיימות לעיצוב הבית זה שהן לא רק מסייעות להילחם בזיהום האוויר, אלא שהן גם יכולות לתרום לבריאות ולתחושה הכללית שלכם.

עיצוב פנים ידידותי לסביבה מתמקד בעיקר בשיפור איכות האוויר הפנים מבנית ובהפחתת ההשפעה שלנו על הסביבה. אז הנה כמה רעיונות לעיצוב פנים שישפרו את טביעת הרגל הפחמנית שלכם.

1-צמחייה

להוסיף צמחייה למרחב הביתי או למשרד זה בפירוש אחד הדברים הכי פשוטים שאתם יכולים לעשות. צמחים עוזרים לסנן כימיקלים מזיקים באוויר על ידי אספקת חמצן. גם העובדה שהם מציעים יופי טבעי ומכניסים תחושת רעננות לכל חל אינה מזיקה בכלל.

גם אם אתם לא מחשיבים את עצמכם כאנשים שמומחים בטיפוח צמחייה, יש שפע של צמחים בעלי תחזוקה נמוכה שכל אחד יכול לטפל בהם. חשבו על מנטה או אורן כדי להביא ריח נעים ומרענן. המון צמחים כמו במבוק ואלוורה, או אפילו זר פרחים טריים, יכולים לעשות פלאים לשיפור איכות האוויר.

ואם אתם רוצים ללכת על זה בגדול, למה שלא תחשבו על קיר ירוק? קיר ירוק, שהוא בעצם גינה אנכית, מציע יתרונות כלכליים, אקולוגיים וחברתיים רבים. הוא תורם לטיהור אוויר, לטמפרטורת סביבה נמוכה יותר, לוויסות חום ולמגוון ביולוגי במרחב העירוני. בנוסף, לקיר ירוק יש גם השפעה חיובית על האנשים בסביבתו על ידי שיפור אווירת העבודה במשרד או חווית הקנייה במרכזים מסחריים, למשל. הם מפחיתים את זיהום הרעש ומפחיתים את טמפרטורת הסביבה.

2-חימום ותאורה

חימום ותאורה הם שני הגורמים העיקריים שיש למעצבי פנים השפעה עליהם. מכיוון שרוב החום של בניין בורח דרך החלונות, החלונות המותקנים חייבים להיות באיכות גבוהה ולספק בידוד טוב. ווילונות צריכים להיות כאלה שישמרו את האוויר הקר ואת חום השמש בחוץ. על ידי פתיחה וסגירה של חיפויי חלונות, תריסים או צלונים ניתן לשלוט בטמפרטורת הבניין בצורה חסכונית באנרגיה. שטיחים הם מבודדים תרמיים מצוינים ויכולים לשמור על עד 10% מהחום של החדר.

תאורה יכולה לעשות את כל ההבדל בחלל. שימו דגש על איטום החלון והמשקופים כדי להפחית את דליפת האוויר. בידוד טוב של החלונות ישחרר אתכם מתריסים או וילונות כבדים, ויאפר לכם ניצול מלא של אור השמש הטבעי. סמוך על האור הטבעי בכל פעם שאתה יכול. שימוש בחלונות ודלתות חסכוניים באנרגיה יכול לעזור להגדיר אווירה לכל הבית ולהכניס מעט מהתחושה החיצונית פנימה.

צריכת אנרגיה היא אחד התורמים המשמעותיים לשינוי סביבתי. מבנים אחראים לחלק ניכר מפליטת גזי חממה, הנגרמת מצריכת אנרגיה. אדריכלים ומעצבי פנים יכולים לעשות הרבה כדי לשפר את היעילות האנרגטית של הבניין, בעיקר על ידי הקטנת מידת האנרגיה הנדרשת לחימום, תאורה, הפעלת מכשירים וכו', ועל ידי אספקת אנרגיה מתחדשת, שאינה מבוססת פחמן לבניין.

 

3-השתמשו בחומרים בעלי תו ירוק

אחת ההשפעות על איכות האוויר במבנה היא כמות החומרים הרעילים (תרכובות אורגניות נדיפות – COV) שמתאדים בטמפרטורת החדר, ושנמצאו כקשורים לכל מיני בעיות בריאותיות, כמו גירוי בגרון, כאבי ראש, הפרעות בכבד ובמערכת העצבים. ניתן למצוא חומרים כאלה במוצרים ביתיים רבים, כגון מטהרי אוויר, רהיטים, ושטיחים או בחומרי בנייה וחומרי גמר, כגון צבעים, דבקים, ריהוט וחומר איטום.

כאשר אתם בודקים חומרי גלם לעיצוב פנים, כגון צבעים ודבקים, וודאו שאתם בוחרים במוצרים שהם בעלי תו ירוק של מכון התקנים ות"י 809 לצבעי פנים, המעידים כי כמות ה-COV שלהם נמוכה יותר ממוצר מקביל, או במוצרים שאינם מכילים כלל COV. כמו כן, בחירה בחומרי גמר כגון צבעים וטייחים "נושמים" מאפשרים מעבר אדי מים ומסייעים בהפחתת היווצרות עובש ופטריות.

צבעים על בסיס מים יורידו את כמות הכימיקלים המשפיעים על הסביבה הפנימית שלך. בחירת הצבעים הנכונים יכולה לעזור לך גם לחסוך באנרגיה, למשל, צבעים בהירים יותר משקפים יותר אור, בעוד שחדרים עם קירות וריהוט כהים יותר זקוקים לתאורה מלאכותית יותר. השתמש במשטחים מחזירי אור כדי להגדיל את כמות האור בחדר ומכאן, להפחית את התלות בתאורה מלאכותית.

4-בחרו בטקסטיל טבעי ורהיטים עמידים

מבחינת רהיטים, עץ מלא, כמו אגוז, אלון או מייפל, מחזיק מעמד זמן רב יותר ועמיד יותר לאורך זמן.

אם אתם חובבי ענתיקות, תשמחו לדעת שפריטי ריהוט אלה נחשבים בדרך כלל בסופו של דבר ידידותיים יותר לסביבה. הסיבה לכך היא שהם נוצרו ללא הדבקים או הכימיקלים המודרניים המשמשים לצבעים.

בחרו טקסטיל טבעי לשטיחים ולגימורים, ואל תשכחו את רהיטי הגן. חומרים כמו צמר או כותנה טובים בהרבה מהחומרים הסינטטיים המלאים ב-COV שתוכלו למצוא בחנויות רבות. גימורי קיר יכולים להיות קרמיקה, שעם או עץ. בדים רבים עשויים עם מעכבי בעירה המכילים תוספים מיותרים שעלולים לפגוע בריאות ובעיניים שלנו. במקום זאת, וודאו שאתם בוחרים וילונות וטקסטיל העשויים מחומרים אורגניים וממוחזרים. כך תוכלו להימנע מהכימיקלים ומתופעות הלוואי הנלוות אליהם.

פרקטיקות ברוח הקיימות לעיצוב הבית לא רק מסייעות להילחם בזיהום האוויר, אלא יכולות גם לתרום לבריאות ולתחושה הכללית שלכם

5-בית חכם

המונח "בית חכם" משמש לתיאור בית המשתמש בטכנולוגיה כדי לאפשר למערכות הבית והאלקטרוניקה לתקשר זו עם זו, להיות מתופעל על ידי מערכת לוח זמנים או אפילו להיות מופעל מרחוק מסמארטפון או מכשיר אחר המחובר לאינטרנט.

כמה מהמערכות הניתנות לשליטה באמצעות טכנולוגיית בית חכם כוללות מערכות תאורה, טמפרטורה ואבטחה. הטלוויזיה, מכונת הקפה, הג'קוזי, המחשב ומערכת השמע הם דוגמאות למכשירי חשמל ואלקטרוניקה שתוכל לנהל מרחוק בטכנולוגיית בית חכם.

אוטומציה של בית חכם יכולה להפחית את צריכת האנרגיה של הבית שלכם ובכך להפוך אותו לירוק יותר. ותשמחו לדעת שיש מגוון הולך וגדל של טכנולוגיות בית חכם במחיר סביר. מה שנקרא "גאדג'טים ירוקים" או אוטומציה ביתית מאפשרים לשלוט במערכות חימום ותאורה מרחוק. דימרים המותקנים עם מערכות תאורה אוטומטיות מושלמים לאזורים כמו חדר אוכל וחדרי מגורים בהם רוצים לווסת את תפוקת התאורה ואשר יכולים לעזור לדיירים לחסוך באנרגיה של הבניין בצורה חסכונית ויעילה יותר.

צריכים עזרה בעיצוב? אני תמיד שמחה לייעץ, לתת טיפים ולעזור בשאלות עיצוביות ובנושא תורת הפנג שואי.

Chao

מנצ’י

תגובות גבירותי ורבותי, תגובות

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

מאמרים נוספים שתאהבו

איך תשדרגו את חדר המגורים?

חדר מגורים, חדר אורחים או סלון – זה החדר שבו שוכן לב העיצוב בבית. בכל חדר בבית יש מקום למגע עיצובי וחותמת אישית, אבל חדר האורחים הוא חלון הראווה של החזון והחלום העיצוביים שלכם. זה החדר שנועד להרשים, לתת את הטון לבית כולו וכאן אפשר רגע לצאת מהחשיבה הפרקטית ולתת לדמיון לקחת את המושכות

איך להפוך דירה שכורה לבית אמיתי

הגעתם לדירה שכורה. בין אם מדובר בשכירות לטווח קצר או ארוך, חשוב מאוד שלא תוותרו על עיצוב ועל האמירה שלכם בחלל. זה לא ממש משנה כמה אנשים גרו בה לפניכם, או כמה אנשים יגורו בה אחריכם. עכשיו זה הבית שלכם והוא צריך לשקף את הסגנון שלכם, כדי שתרגישו כמה שיותר בבית…

צבעי השנה 2023

שנה חדשה היא העיתוי המושלם להציב לעצמנו יעדים ומטרות לשנה הבאה. בזמן שהטרנדים של השנה שעברה מאחורינו וטרנדים חדשים כבר נראים באופק, זאת גם הזדמנות מצוינת לחשוב על מגוון השינויים שאתם יכולים לבצע בעיצוב הפנים של החלל שלכם…

מיינדפולנס בעיצוב

שפע מחקרים מוכיחים כעת את מה שתרבויות עתיקות כמו תורת הפנג שואי כבר ידעו במשך שנים – האופן שבו אנחנו מארגנים את מרחב המחיה שלנו, ומה שאנחנו עושים בו, משפיעים עמוקות על מצב הרוח ועל תחושת הרווחה שלנו. על כן, תשומת הלב למיינדפולנס הוא תחום מתפתח בעיצוב פנים ואדריכלות…

נגישות