_ALX4903

מחשבות על חדר הרחצה

מנצ'י מלר

חדר רחצה המעוצב לפי עקרונות הפנג שואי מעודד טיהור והתחדשות של הגוף והנפש, ומאפשר לנו להרפות מכל מה שלא משרת אותנו יותר. בין אם אתם מעדיפים להתקלח דבר ראשון על הבוקר או לפני שאתם נכנסים למיטה בערב, כשאנחנו מתרחצים, אנחנו במידה רבה "שוטפים" את...

חדר רחצה המעוצב לפי עקרונות הפנג שואי מעודד טיהור והתחדשות של הגוף והנפש, ומאפשר לנו להרפות מכל מה שלא משרת אותנו יותר. בין אם אתם מעדיפים להתקלח דבר ראשון על הבוקר או לפני שאתם נכנסים למיטה בערב, כשאנחנו מתרחצים, אנחנו במידה רבה "שוטפים" את הישן, משחררים את המחשבות השליליות שמלוות אותנו, ומפנים מקום לחדש.

כמעצבת למעלה מ-25 שנה בסגנון הפנג שואי, תמיד הקפדתי על כמה עקרונות מרכזיים בעת עיצוב חדרי רחצה. על מנת ליצור מרחב נקי, נוח ומרגיע, בחרתי בצבעים בהירים ונינוחים, התקנתי תאורה נעימה ומאירת עיניים, ותכננתי פריסה פונקציונאלית של חדר הרחצה.

אבל שום דבר לא הכין אותי ליום שבו חמי אושפז, ולא יכולנו להוציא אותו הביתה כי הוא היה בכיסא גלגלים. הייתי צריכה לשפץ את חדר האמבטיה שלו מן היסוד, ומייד נעניתי לאתגר!

תכנון נכון יכול לספק חדר רחצה מאובזר היטב, שעדיין משדר זרימה ואווריריות

מאז, כאשר אני נדרשת לעצב חדרי רחצה, תמיד חשוב לי גם לתכנן מראש חדר רחצה נוח ורחב – לא רק לאנשים מבוגרים יותר, אלא לכל לקוחותיי – על כל צרה שלא תבוא.

המשמעות היא שגם אם חדר הרחצה קטן יחסית, אני מתכננת מקלחת גדולה עם מפתח שיהיה מספיק רחב כדי שיהיה נוח להיכנס עם כיסא גלגלים, במידת הצורך. כמו כן, אני כוללת בתוכנית ספסל בתוך המקלחון, בכדי למנוע מאמץ מיותר. על מנת לאפשר נוחות מרבית, אני מתקינה שני ראשים למקלחת: ראש מקלחת אחד קבוע – לשימוש יום-יומי בעמידה, ואחד נשלף – שניתן לעשות בו שימוש נוח גם בישיבה. ניתן להוסיף גם ידית או מעקה בתוך המקלחון, על מנת להימנע מנפילות מיותרות.

תכנון נכון יכול לספק חדר רחצה מאובזר היטב, שעדיין משדר זרימה ואווריריות. כשניגשתי לתכנן את חדר הרחצה של ליא קניג, שחקנית התיאטרון המפורסמת, היא ביקשה שאעצב חדר רחצה שייתן תחושה של חדר איפור בתיאטרון. בהתאם להרגלי האיפור שלה ולטעמה העיצובי, תיכננתי חדר רחצה מואר היטב, מודרני ומינימליסטי, עם כיסא מותאם שהולם בדיוק את הגברת הראשונה של התיאטרון הישראלי.

מה שאהבתי בעבודה עם קניג זו הפתיחות שלה להסתכל קדימה. החשיבה שלה כל הזמן הייתה פתוחה לקבל את הקידמה, הן מבחינת התיכנון והן מבחינת בחירת החומרים. זה היה מאוד משמח והערכתי אותה על צורת החשיבה שלה.

אתם מוזמנים להאזין כאן בעצמכם לדבריה של ליא קניג, שמתארת את חוויית העיצוב מהצד שלה.

וגם אם לא הגישו לכם זר פרחים על הבמה שאתם יכולים לקחת איתכם אל מאחורי הקלעים, תמיד אפשר להכניס צמחיה טבעית לחדר הרחצה – על מנת לטהר את האוויר ולהכניס אנרגיה חיונית. תמונות של עצים, פרחים, או חוף הים גם יכולים לשדר אנרגיות של טיהור והתחדשות.

צריכים עזרה בעיצוב חדר הרחצה? אני תמיד שמחה לייעץ, לתת טיפים ולעזור בשאלות עיצוביות ובנושא תורת הפנג שואי.

Chao

מנצ’י

 

תגובות גבירותי ורבותי, תגובות

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

מאמרים נוספים שתאהבו

איך תשדרגו את חדר המגורים?

חדר מגורים, חדר אורחים או סלון – זה החדר שבו שוכן לב העיצוב בבית. בכל חדר בבית יש מקום למגע עיצובי וחותמת אישית, אבל חדר האורחים הוא חלון הראווה של החזון והחלום העיצוביים שלכם. זה החדר שנועד להרשים, לתת את הטון לבית כולו וכאן אפשר רגע לצאת מהחשיבה הפרקטית ולתת לדמיון לקחת את המושכות

איך להפוך דירה שכורה לבית אמיתי

הגעתם לדירה שכורה. בין אם מדובר בשכירות לטווח קצר או ארוך, חשוב מאוד שלא תוותרו על עיצוב ועל האמירה שלכם בחלל. זה לא ממש משנה כמה אנשים גרו בה לפניכם, או כמה אנשים יגורו בה אחריכם. עכשיו זה הבית שלכם והוא צריך לשקף את הסגנון שלכם, כדי שתרגישו כמה שיותר בבית…

צבעי השנה 2023

שנה חדשה היא העיתוי המושלם להציב לעצמנו יעדים ומטרות לשנה הבאה. בזמן שהטרנדים של השנה שעברה מאחורינו וטרנדים חדשים כבר נראים באופק, זאת גם הזדמנות מצוינת לחשוב על מגוון השינויים שאתם יכולים לבצע בעיצוב הפנים של החלל שלכם…

מיינדפולנס בעיצוב

שפע מחקרים מוכיחים כעת את מה שתרבויות עתיקות כמו תורת הפנג שואי כבר ידעו במשך שנים – האופן שבו אנחנו מארגנים את מרחב המחיה שלנו, ומה שאנחנו עושים בו, משפיעים עמוקות על מצב הרוח ועל תחושת הרווחה שלנו. על כן, תשומת הלב למיינדפולנס הוא תחום מתפתח בעיצוב פנים ואדריכלות…

נגישות