עיצוב מודרני מרענן במרפאת שיניים

עיצוב מרפאת שיניים תמיד דורש התייחסות להנחיות של משרד הבריאות. אז מה קורה כאשר מתפרסם עידכון להנחיות תוך כדי תהליך השיפוץ? בשביל זה אני כאן!

רגע של רוגע

הלקוחה הגיעה אלי דרך המלצה של לקוחה אחרת שלי, עם בקשות ברורות לגבי מה שהיא רוצה במרפאה שלה. היה לה חשוב שכל אחד משלושת חדרי הטיפולים יפנה כלפי חלון חיצוני, בנוסף לחדר משרד נפרד עבורה. כמו כן, היא ביקשה לשמור על מערכת המיזוג הקיימת. תוך כדי עבודה על המרפאה, הגיעו הנחיות חדשות ממשרד הבריאות לגבי מיזוג וזרימה של אוויר צח למרפאה, וכן דרישה של ריהוט שאינו עשוי מבד או מעור, שניתן לנקות ולחטא אותו בקלות. פתרנו את הבעיה בזכות שימוש בריהוט מחומרים אחרים, כדי לעשות את המרפאה כיפית ומעוצבת – מבלי להתפשר על העיצוב.

התוצאה

מרפאה שמעניקה הרגשה של ניקיון ורוגע באמצעות משחק עם התאורה, שתורמת לאווירה של קלילות. בנוסף, הכנסנו גם הרבה צמחייה כדי לתת תחושה של חום. כדי להכניס אוויר צח למרפאה, ובגלל שאי אפשר לעשות זאת דרך הפתחים, היינו צריכים למצוא דרך להתחבר למערכות האיוורור הקיימות.

התהליך

העיצוב

שיחקתי עם הצבעים של הלוגו של המרפאה והמשכתי את זה לכסאות ולתמונות. את הלוגו הזמנתי מאמנית ברזל ויצרנו אותו עם חוט ברזל, מה שיוצר אפקט של פריט אמנות של ממש. את אותו קו המשכנו גם בשילוט הלא קונוונציונלי במרפאה.

המטרה

עיצוב כיפי שמשרה תחושה של רוגע ואווריריות ברחבי המרפאה, כולל בחדר ההמתנה ובחדרי השירותים, תוך כדי מענה לצרכי הלקוחה ולדרישות משרד הבריאות.

האתגר

התקרה בקליניקה מאוד נמוכה בגלל מערכת מיזוג האוויר שהיתה קיימת בקליניקה, ולכן חיפשתי דרך להשיג תחושה של חדר המתנה מרווח שמעניק אווירה משוחררת. לצורך כך התקנו תאורת לדים מהתקרה המחוברת לקיר בצורת רי"ש, וזה נותן תחושה שהתקרה גבוהה יותר.

קיר זכוכית

חדר השירותים ממוקם בכניסה למרפאה, ולכן יצרתי הפרדה באמצעות קיר זכוכית עליו מופיע לוגו של המרפאה, על מנת להסתיר את הכניסה לשירותים וליצור אזור קבלה מזמין כאשר נכנסים למרפאה.

מ"ר

חדרים

נגישות