_ALX4888

תאורה נכונה בחדר השינה

מנצ'י מלר

מבין כל החדרים בבית, חדר השינה הוא ככל הנראה החלל היחיד שבו אתם מבלים כשהוא חשוך, מואר לחלוטין ובמקום כלשהו באמצע. כשמדובר בזמן שינה, ככל שחשוך יותר – טוב יותר, אבל חדר השינה הוא מקום עמוס בפעילות גם בשעות הערות. להתכונן למיטה, להתלבש בבוקר, לקרוא, להירגע, לרומנטיקה...

מבין כל החדרים בבית, חדר השינה הוא ככל הנראה החלל היחיד שבו אתם מבלים כשהוא חשוך, מואר לחלוטין ובמקום כלשהו באמצע. כשמדובר בזמן שינה, ככל שחשוך יותר – טוב יותר, אבל חדר השינה הוא מקום עמוס בפעילות גם בשעות הערות. להתכונן למיטה, להתלבש בבוקר, לקרוא, להירגע, לרומנטיקה… פעילויות אלה דורשות חדר שינה מואר היטב, וכל סוג פעילות דורש מקורות אור אחרים – מהתקרה ועד למיטה.

בתורת הפנג שואי, אור משמש לאיזון זרימת אנרגיית הצ'י. המפתח בעיצוב התאורה בחלל חדר השינה הוא לדעת כיצד ליצור שכבות של אור, או את האיזון הנכון בין תאורת סביבה, תאורת משימה ותאורת מבטא. על ידי יצירת איזון זה, תוכלו ליצור תאורה לכל מצב רוח ולכל פעילות בלחיצת מתג.

תאורת סביבה

בתור התחלה, התחילו לבנות את בסיס התאורה שלכם באמצעות תאורת סביבה, או תאורה כללית. תאורת הסביבה הנכונה כוללת תאורה טבעית באמצעות חלונות גדולים ותאורה מלאכותית – כל מה שמספק כמות ראויה של אור, שיאפשר לכם לבצע משימות כלליות כמו ניקיון, קיפול בגדים או סידור המיטה.

מבחינת תאורה מלאכותית, גוף תאורה צמוד תקרה עם כיסוי דקורטיבי הוא ככל הנראה המקור השכיח ביותר של תאורת סביבה עילית לחדר שינה, וניתן להתקין אותו ישירות על תקרת גבס. בחדר שינה בגודל קטן עד בינוני, יתכן וגוף תאורה כזה יענה על כל דרישות התאורה הכללית הנחוצה לכם.

בחירה פופולרית נוספת לתאורת חדר שינה היא מנורת תלייה שמותקנת קרוב לתקרה ויורדת רק בכמה סנטימטרים למטה. לעתים קרובות, יש כיסוי דקורטיבי סביב בסיס המתקן המוצמד לתקרה. שני סוגי התאורה האלה יציעו כמות מספקת של תאורה לפעילויות שאינן דורשות אור בהיר וממוקד.

 

חפשו גוף תאורה המשלים את סגנון העיצוב של חדר השינה שלכם. אפשר ללכת על סגנון קלאסי ונקי, מאוורר תקרה משולב עם מנורה, או אפשרויות יצירתיות, כמו למשל גימור מתכת או צבע, זכוכית מעוצבת וצורות אהיל ייחודיות.

כדי למנוע סינוור לא נעים בעת שכיבה במיטה, בחרו גוף תאורה בעל תחתית מכוסה, אחרת אתם עלולים להסתכל למעלה ישירות לתוך נורה בהירה. שימו לב שגופי תאורה עם כיסוי זכוכית שקופה או תחתית פתוחה הם בחירה יפה עבור המבואה או הסלון, אבל הם בהירים מדי עבור חדר השינה. זכוכית אטומה, חלבית או לבנה היא המומלצת ביותר עבור חדר שינה.

שימרו על פרופורציה בין גודל גוף התאורה שלכם לגודל של חדר השינה. בחדר גדול – בחרו גוף תאורה גדול. אם חדר השינה שלכם קטן, חפשו גוף תאורה בגודל תואם.

תאורת משימה

אם אתם נוהגים לבצע פעילויות שדורשות אור ממוקד יותר, כמו קריאה או איפור, הוסיפו תאורת משימה לשכבות האור על גבי התאורה הכללית בחדר השינה. תאורת משימה בחדר השינה יכולה למעשה לקבל כל צורה שהיא, כל עוד היא מציעה תאורה מספקת הדרושה לריכוז מתמשך.

לרוב, אור כזה מסופק על ידי מנורת שולחן. לקריאה הנוחה ביותר לפני השינה, בחרו מנורה שגובהה כמה סנטימטרים מעל המיטה. זה ישמור על האור מחוץ לעיניכם, אך קרוב מספיק לקריאה נוחה.

אבל אתם יכולים לחשוב מעבר למנורות שולחן מסורתיות ליד המיטה. מנורות קריאה תלויות מהתקרה על שרשרת או מוט מוארך הן פופולריות במיוחד בחדרי שינה עכשוויים. הן מתאימות במיוחד לחדרים עם תקרות גבוהות. רק תדאגו להשאיר מספיק מקום בין שידת הלילה לתחתית המנורה: לפחות 30 ס"מ ועד 60 ס"מ.

מנורות קיר מתכווננות משני צידי המיטה גם הן אפשרות שמפנה מקום על שידת הלילה ועוזרות לשמור על מרחב מסודר. התקינו אותן קרוב מספיק כדי להדליק ולכבות בקלות מהמיטה. זה בדרך כלל אומר שהן צריכות להיות כ-10 עד 15 סנטימטרים לצד ראש המיטה וכ-60 סנטימטרים מעל המזרן, אך המיקום המדויק תלוי בסגנון המנורה ובהעדפה האישית שלכם.

אפשרות נוספת היא מנורה עומדת, שיכולה להיות בגובה מטר או שניים. מנורות עומדות מגיעות במגוון רחב של סגנונות, כך שסביר להניח שתמצאו מנורה בסגנון המתאים לכם בקלות. אם אתם משתמשים במנורה עומדת כאור המיטה שלכם, חפשו מנורה מתכווננת כדי למקד את האור כלפי מטה. אם אתם משתמשים במנורה עומדת לצורך תאורה נוספת בחדר, בחרו מנורה עם נורה הפונה כלפי מעלה.

תאורת מבטא

תאורת מבטא נועדה בדרך כלל למשוך תשומת לב ולהבליט תכונות – כמו יצירות אמנות – בתוך חלל נתון. בחדר השינה תאורת מבטא יכולה לשמש כגרסה מאופקת של תאורת אווירה, שמפיצה זוהר נעים ויוצרת אווירה נעימה שתשרה עליכם מצב רוח אינטימי או רומנטי יותר. אורות חמים בדרך כלל טובים יותר על פניו של אדם, ומעניקים לו מראה רך. לפיכך, זה מושלם לרגעים האישיים שלך בחדר השינה.

עם זאת, עליכם לוודא שמקור האור מוסתר או מכוסה, כדי להפנות את תשומת הלב רק לאזור המודגש. שימוש בתאורה שקועה בחדר השינה, פמוטי קיר, או מנורות המוצבות בפינות החדר הם כמה דרכים לשלב תכונה זו בעיצוב התאורה בחדר השינה שלכם.

בחירת נורה ודימרים

מלבד העיצוב והמיקום שלה, הפונקציונליות של התאורה בחדר השינה תלויה גם בנורה בה אתם משתמשים.

כאשר אתם מרבדים את תאורת חדר השינה, קחו בחשבון את סוג הנורה שתשתמש בכל גוף תאורה ולמה מה היא תשמש אתכם. בהתאם לעוצמת התאורה של הנורה ולצבע שהיא פולטת, יש בה כדי להשפיע באופן חיובי או שלילי על אופן התפקוד שלכם במהלך פעילות נתונה ולאחריה.

בעוד דרגת הלומנים המועדפת לחדר השינה נעה בין 2,000 ל -4,000, אך זו החלטה סובייקטיבית המשתנה בהתאם לסוג האווירה הרצויה בחדר השינה.

לאחר שהחלטתם על תפוקת הלומן המרבית של הנורה, עליכם לשקול אם אתם רוצים שתהיה לכם אפשרות לעמעם את האור. קשה לשלוט על נורות לד (LED) בעלות מתח נמוך. לכן יש צורך בדימרים מיוחדים לשליטה חלקה, ללא הבהוב וללא רעש זמזום נלווה.

עוד שיקול נוגע לצבע הנורה. צבע בהיר ממלא תפקיד חשוב בפעילויות מסוימות. נורות לד (LED) יכולות מספקות אור בהיר, פולטות הרבה פחות חום ומחזיקות מעמד הרבה יותר זמן מנורות הלוגן או פלאורוסנט שהיו בשימוש בעבר.

מכיוון שהוכח כי צבעי אור לבנים מקדמים ערנות, תאורה עם גוונים כאלה משמשת בצורה הטובה ביותר לתאורת משימה כדי לתמוך בפעילויות ממוקדות. בו זמנית, מכיוון שנורות אלה מגבירות את הערנות ובעקבות כך מדכאות את ייצור המלטונין (או ההורמונים המעוררים שינה), הם אינם אידיאליים אם אתם מנסים להירגע בחדר השינה לאחר יום ארוך. מצד שני, תאורה המפזרת צבעים חמים יותר (כמו צהוב) לא מפריעה לייצור מלטונין. אם כן, אורות חמים יותר הם הטובים ביותר עבור פעילויות בחדר השינה.

המפתח בעיצוב התאורה בחלל חדר השינה הוא לדעת כיצד ליצור שכבות של אור, או את האיזון הנכון בין תאורת סביבה, תאורת משימה ותאורת מבטא

דימרים משחקים תפקיד חשוב בתוכנית התאורה בחדר השינה. לא רק שדימרים מאפשרים לכם להוסיף מימד נוסף לחלל החדר, אלא שהם רב תכליתיים מטבעם. דימר יכול להתאים לצרכי פעולה רבים, בין תאורה נמוכה לבהירות מלאה. כך, במצב של בהירות מקסימלית, הדימר תואם לצרכי התאורה הכללית, ואילו בהגדרות בהירות נמוכות יותר, דימרים מאפשרים להתאים למצב רוח מרגיע וליצירת אווירה רומנטית. מכיוון שקל להתקין דימרים (וכל עוד סוג הנורה מאפשר זאת), כל גוף תאורה יכול לקבל תפקיד רב תכליתי. ועם שלט לא תצטרכו אפילו לקום מהמיטה כדי לכבות את האור.

 

עם הפונקציות המתפתחות של חדר השינה מגיע הצורך בתאורה מתאימה לתמיכה בפונקציות אלה. בין שכבות תאורה מתאימות, דימרים ונורות מתאימות, השגת היבטים אלה היא דרך בטוחה להבטיח מצב תאורה נוח בחדר השינה שלכם.

צריכים עזרה בעיצוב? אני תמיד שמחה לייעץ, לתת טיפים ולעזור בשאלות עיצוביות ובנושא תורת הפנג שואי.

Chao

מנצ’י

תגובות גבירותי ורבותי, תגובות

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

מאמרים נוספים שתאהבו

איך תשדרגו את חדר המגורים?

חדר מגורים, חדר אורחים או סלון – זה החדר שבו שוכן לב העיצוב בבית. בכל חדר בבית יש מקום למגע עיצובי וחותמת אישית, אבל חדר האורחים הוא חלון הראווה של החזון והחלום העיצוביים שלכם. זה החדר שנועד להרשים, לתת את הטון לבית כולו וכאן אפשר רגע לצאת מהחשיבה הפרקטית ולתת לדמיון לקחת את המושכות

איך להפוך דירה שכורה לבית אמיתי

הגעתם לדירה שכורה. בין אם מדובר בשכירות לטווח קצר או ארוך, חשוב מאוד שלא תוותרו על עיצוב ועל האמירה שלכם בחלל. זה לא ממש משנה כמה אנשים גרו בה לפניכם, או כמה אנשים יגורו בה אחריכם. עכשיו זה הבית שלכם והוא צריך לשקף את הסגנון שלכם, כדי שתרגישו כמה שיותר בבית…

צבעי השנה 2023

שנה חדשה היא העיתוי המושלם להציב לעצמנו יעדים ומטרות לשנה הבאה. בזמן שהטרנדים של השנה שעברה מאחורינו וטרנדים חדשים כבר נראים באופק, זאת גם הזדמנות מצוינת לחשוב על מגוון השינויים שאתם יכולים לבצע בעיצוב הפנים של החלל שלכם…

מיינדפולנס בעיצוב

שפע מחקרים מוכיחים כעת את מה שתרבויות עתיקות כמו תורת הפנג שואי כבר ידעו במשך שנים – האופן שבו אנחנו מארגנים את מרחב המחיה שלנו, ומה שאנחנו עושים בו, משפיעים עמוקות על מצב הרוח ועל תחושת הרווחה שלנו. על כן, תשומת הלב למיינדפולנס הוא תחום מתפתח בעיצוב פנים ואדריכלות…

נגישות