claire-rendall-rqckazRfbCs-unsplash

כללי העיצוב שמותר לכם לשבור לפעמים

מנצ'י מלר

איך שומרים על הכללים – וגם שוברים אותם? עיצוב פנים הוא תחום דינמי, הנמצא בהתפתחות מתמדת. מה שנחשב לטרנדי היום אולי לא יהיה יותר עכשווי ואופנתי מחר. למרות זאת, ולמרבה המזל, כמה כללי עיצוב נחשבים אקסיומטיים ותמיד רלוונטיים. העקרונות המנחים האלה יכולים להיות מועילים מאוד, כשאתם לא יודעים מאיפה להתחיל ולעזור להפוך את החזון או החלום שלכם לתכנית או קו עיצובי מנחה...

איך שומרים על הכללים – וגם שוברים אותם?

עיצוב פנים הוא תחום דינמי, הנמצא בהתפתחות מתמדת. מה שנחשב לטרנדי היום אולי לא יהיה יותר עכשווי ואופנתי מחר. למרות זאת, ולמרבה המזל, כמה כללי עיצוב נחשבים אקסיומטיים ותמיד רלוונטיים.

העקרונות המנחים האלה יכולים להיות מועילים מאוד, כשאתם לא יודעים מאיפה להתחיל ולעזור להפוך את החזון או החלום שלכם לתכנית או קו עיצובי מנחה.

חשוב לומר, ישנם כמה כללי עיצוב פופולריים שמותר לכם לשבור – או לפחות לכופף – כדי ליצור חלל מותאם אישית, מזמין ומסוגנן.

גם לשבור את החוקים צריך לדעת איך. אם אתם מתכוונים לשבור את הכללים, אתם צריכים לעשות את זה נכון! הנה כמה מכללי עיצוב הפנים הנפוצים ביותר שכולנו שמענו במהלך השנים, שאותם בכל זאת ניתן לשבור ולהתאים לחלום שלכם, לצרכים ולתנאים שלכם.

 

1-הכל צריך להתאים

למרות שישנן כמה דרכים שבהן עיצוב אחיד יכול לפעול לטובתכם, כמו להעניק מראה כללי מגובש, בעיקר במקרה של חדרים סמוכים או בתוכנית קומה פתוחה, זה מתחיל להוות בעיה כאשר כל החדרים בבית שלכם מתחילים להיראות זהים והומוגניים. הסלון שלכם לא צריך להיראות ולהרגיש כמו חדר השינה, וחדר השינה לא צריך להיראות ולהרגיש כמו המשרד הביתי שלכם.

היתרון הגדול בבחירה לא ללכת עם חדרים מתאימים היא שזה מאפשר לכם להיות חופשיים בעת עיצוב הבית. אתם יכולים לבחור לעצב כל חדר בבית בנושא או סגנון מסוים, למשל, אם תרצו שהמטבח יהיה בעל מראה תעשייתי יותר, תוכלו לעשות זאת בקלות גם אם חדר המגורים מודרני יותר, או שילוב של השניים. זיכרו שהקסם העיצובי נמצא בתמהיל.

2הקירות צריכים להיות צבועים בלבן

בדומה לרהיטים תואמים, גם יותר מדי לבן זה לאו דווקא דבר טוב. בין אם משפצים או בונים מהיסוד, האינסטינקט הוא לשמור על קירות ותקרות לבנים. אבל בעוד שהמראה הנקי והנצחי של חלל לבן מעניק מראה רענן, זריקה של צבע יכולה להכניס חיים ושמחה לחדר באופן מיידי.

השימוש בצבע לא צריך להיות מודגש מדי. טרקוטה אדומה, מרווה מאובקת או צהוב עליז ושטוף שמש הן אפשרויות לצבעים המשרים חמימות שלווה אך אנרגטית. אל תפחדו לערבב צבעים (אפילו שני גוונים של ניטרליים) או מרקמים.

עם זאת, זה לא אומר שצריך לצבוע כל חדר בצבע שונה לחלוטין. בחרו שניים עד שלושה גוונים המשלימים זה את זה כדי ליצור תחושת אחידות.

 

3-הימנעו מצבע כהה בחלל קטן

לצבע יש את היכולת לשנות באופן דרמטי את הבית. ברוב המקרים, מעצבים יימנעו מצביעת חדרים קטנים בצבעים כהים בגלל האפקט המכווץ שיש לגוונים הללו על החלל. אבל כלל זה אינו נכון בכל מקרה. הבנת החלל והתאורה חשובים הרבה יותר לבחירת הצבע הנכון מאשר גודל החדר. כאשר עושים את זה נכון, צבע עמוק ועשיר יכול להיראות שיקי בחלל קטן ולהפוך אותו לדרמטי ומתוחכם.

חדר אמבטיה קטן הוא המקום המושלם לנסות לשבור את כלל העיצוב הזה, כמו למשל עם גוון ים אופנתי או ירוק עמוק. התאמת צבע כהה יותר עם עיצוב מחזיר אור יוסיף לעומק החדר, ויקשה על העין האנושית להבחין היכן מתחילים ונגמרים הקירות.

4-אל תערבבו הדפסים

המומחים אומרים לא לערבב פרחים עם פסים, או משבצות עם נקודות. ובכל זאת, שבירת הכלל הזה תעניק לחלל שלכם אופי וניגודיות. רק חשוב לזכור שערבוב מוצלח של הדפסים מטורפים או נועזים היא לא מיומנות שרוכשים בין לילה. לכן ייתכן שתצטרכו לשבור את הכלל הזה בכמה ניסיונות, עד שתמצאו את ההדפסים שמתאימים לכם ולחלל שלכם.

אם תחליטו לשבור את הכלל הזה, הקפידו להגביל את פלטת הצבעים שלכם ל-3 גוונים, ולהתנסות בקנה מידה וגיאומטריה. נסו למצוא כריות נוי עם הדפס דומה בקנה מידה גדול ובקנה מידה קטן יותר, שישלימו זה את זה.

 

ישנם כמה כללי עיצוב פופולריים שמותר לכם לשבור – או לפחות לכופף – כדי ליצור חלל מותאם אישית, מזמין ומסוגנן

5-אל תשלבו את הישן עם החדש

היצמדות לסגנון אחד, מתקופה מסוימת, עשוי להישמע כמו דרך בטוחה לעצב את הבית שלכם ולהבטיח תוצאות משביעות רצון, אבל הרבה פעמים זה גורם לחלל להיראות משעמם, חסר חיים ומוזיאוני. למעשה, שבירת כלל עיצוב הפנים הזה תיצור עומק, אופי ותחושה של חדשנות מהולה במסורת.

כאשר אתם מנסים לערבב רהיטים ישנים עם חדשים יותר, כדאי להתחיל עם הארכיטקטורה של החדר. אם אתם נמשכים לרהיטים ישנים, חפשו רהיטים מאותה תקופה, ואז תהפכו את התחושה של החלל על ידי שילוב תאורה מודרנית, שטיחים עכשוויים או אפילו פריטי עיצוב מושקעים בטכנולוגיה. גוונים ניטרליים יעזרו למזג רהיטים קלאסיים עם עיצוב חלל מודרני.

 

6-שימרו על סימטריה

סימטריה מושלמת היא כלל הזהב של עיצוב פנים, ובהחלט יכול לעזור לכל חלל להיראות מהמם. עם זאת, אטרקטיבית ככל שתהיה, סימטריה היא בחירה צפויה שמגבילה את מידת ההתאמה האישית של החלל. ואף אחד לא רוצה בית משעמם…

אסימטריה היא בלתי צפויה, יוצאת דופן ושוברת את המונוטוניות של המראה המושלם. לכן אסימטריה מסוימת יכולה להיות לא רעה בכלל. אחת הדרכים לשבור, או לכופף, את הכלל היא לבחור בשני אלמנטים שונים – אבל באותו מישור ובאותו גובה ויזואלי, כמו מנורה בצד אחד של הספה ועציץ בצד השני.

 

צריכים עזרה בעיצוב? אני תמיד שמחה לייעץ, לתת טיפים ולעזור בשאלות עיצוביות ובנושא תורת הפנג שואי.

Chao

מנצ’י

תגובות גבירותי ורבותי, תגובות

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

מאמרים נוספים שתאהבו

איך תשדרגו את חדר המגורים?

חדר מגורים, חדר אורחים או סלון – זה החדר שבו שוכן לב העיצוב בבית. בכל חדר בבית יש מקום למגע עיצובי וחותמת אישית, אבל חדר האורחים הוא חלון הראווה של החזון והחלום העיצוביים שלכם. זה החדר שנועד להרשים, לתת את הטון לבית כולו וכאן אפשר רגע לצאת מהחשיבה הפרקטית ולתת לדמיון לקחת את המושכות

איך להפוך דירה שכורה לבית אמיתי

הגעתם לדירה שכורה. בין אם מדובר בשכירות לטווח קצר או ארוך, חשוב מאוד שלא תוותרו על עיצוב ועל האמירה שלכם בחלל. זה לא ממש משנה כמה אנשים גרו בה לפניכם, או כמה אנשים יגורו בה אחריכם. עכשיו זה הבית שלכם והוא צריך לשקף את הסגנון שלכם, כדי שתרגישו כמה שיותר בבית…

צבעי השנה 2023

שנה חדשה היא העיתוי המושלם להציב לעצמנו יעדים ומטרות לשנה הבאה. בזמן שהטרנדים של השנה שעברה מאחורינו וטרנדים חדשים כבר נראים באופק, זאת גם הזדמנות מצוינת לחשוב על מגוון השינויים שאתם יכולים לבצע בעיצוב הפנים של החלל שלכם…

מיינדפולנס בעיצוב

שפע מחקרים מוכיחים כעת את מה שתרבויות עתיקות כמו תורת הפנג שואי כבר ידעו במשך שנים – האופן שבו אנחנו מארגנים את מרחב המחיה שלנו, ומה שאנחנו עושים בו, משפיעים עמוקות על מצב הרוח ועל תחושת הרווחה שלנו. על כן, תשומת הלב למיינדפולנס הוא תחום מתפתח בעיצוב פנים ואדריכלות…

נגישות