12-7

היתרונות המפתיעים של חללים קטנים

מנצ'י מלר

כשזה מגיע לבית, גדול יותר זה לא תמיד טוב יותר. למעשה, בעוד אנשים רבים חושבים שזה חיסרון לגור בדירה קטנה, יש הרבה יתרונות מוכחים – ולעיתים  נסתרים – למגורים בשטח מצומצם יותר. אז אם אתם שוקלים לעבור מבית גדול לדירה או לבית קטנים יותר, או שאתם סתם מחפשים סיבות להתאהב....

כשזה מגיע לבית, גדול יותר זה לא תמיד טוב יותר. למעשה, בעוד אנשים רבים חושבים שזה חיסרון לגור בדירה קטנה, יש הרבה יתרונות מוכחים – ולעיתים  נסתרים – למגורים בשטח מצומצם יותר.

אז אם אתם שוקלים לעבור מבית גדול לדירה או לבית קטנים יותר, או שאתם סתם מחפשים סיבות להתאהב בחלל הקטן שלכם מחדש, המשיכו לקרוא כדי ללמוד על כל היתרונות המפתיעים של חללים קטנים.

1-חמים ונעים

למגורים בחללים קטנים יש יתרונות אמיתיים בכל מה שקשור לתחושה של ביתיות.

כשאין לכם מטרים רבועים רבים של מקום למלא, הרבה יותר קל להתמקד בעיצוב החלל ובהנדסת האנוש המתאימים לצרכים שלכם.

זוהי ההזדמנות לחשוב באופו יצירתי! כשהבית קטן, יש לבחור בפתרונות ריהוט חכם כדי למצוא מקום אחסון מושלם, ויחד עם זאת לשמור על ההרמוניה והתנועה החופשית בחלל.

2-יותר קל לסדר

בחללים קטנים יש הרבה פחות מקום ל"דברים" נוספים, שתמיד מצליחים איכשהו למצוא לעצמם מקום ולמלא את החלל שלכם, גם אם אתם בכלל לא צריכים, אוהבים או משתמשים בהם.

דברים שכבר לא עונים על הצרכים שלכם בולטים יותר, מה שמקל על הפחתת העומס, ארגון וסידור המרחב ולחשוב על איך אתם מקיפים את עצמכם רק בדברים שאתם מזהים כמועילים או בעלי ערך עבורכם. כשאתם לא צריכים לחפש כל רגע את מה שאתם צריכים, זה הופך את חיי היום-יום ואת כל הפעילויות הנלוות להרבה יותר יעילים.

 

3-פחות רהיטים

פריטי ריהוט ועיצוב פשוטים שעוזרים לחלל גדול להרגיש חמים, נוח ומזמין יכולים להסתכם בעלויות של עשרות אלפי שקלים.

חללים קטנים, לעומת זאת, הופכים את העיצוב (ואת העיצוב מחדש) לפשוט יותר ומפחיתים את העלויות למחירים סבירים יותר. במקום הרבה רהיטים גדולים ויקרים, אתם צריכים רק כמה פריטי ריהוט קטנים וייחודיים כדי לבטא את הסגנון שלכם.

לפריטי עיצוב קטנים ולא יקרים, כמו כריות או פריטים דקורטיביים, תהיה השפעה גדולה יותר על האווירה הכללית בחלל קטן מאשר בחלל גדול יותר. כך יהיה לכם גם הרבה יותר קל לשנות דברים אם וכאשר אתם מוכנים לשינוי.

4-מינימיליזם מפחית את המתח

המינימליזם תופס תאוצה בעיצוב פנים, במאמץ לחיות בצורה פשוטה יותר ולהפחית מתח ומקורות לחץ.

אחד היתרונות בבתים קטנים הוא שהם הופכים את אימוץ הסגנון המינימליסטי ומפחית המתח הזה לפשוט יותר. למעשה, מינימליזם הוא כמעט הכרחי עבור אנשים שגרים בחללים קטנים יותר, כמו דירת סטודיו, כך שאם אתם ביניהם, סביר להניח שאתם כבר מומחים לנושא.

כשאין לכם מטרים רבועים רבים של מקום למלא, הרבה יותר קל להתמקד בעיצוב החלל ובהנדסת האנוש המתאימים לצרכים שלכם

5-הרבה יותר קל לנקות

זה בהחלט אחת היתרונות הגדולים ביותר במגורים בחלל קטן: הרבה יותר קל לנקות אותם.

ככל שהחלל גדול יותר, כך לוקח יותר זמן לארגן, לסדר ולנקות לעומק, וזה הרבה יותר מאתגר לשמור עליו כך. ומי בדיוק רוצה לבלות שעות רק בניסיון לגרום לחלל להיראות ראוי למגורים? לכן חללים קטנים הם מעולים עבור אלה שמרגישים שלווה כשהם מוקפים בסדר וניקיון ולא רוצים להשקיע המון זמן ואנרגיה כדי לשמור על הסטטוס קוו הזה במרחב.

6-יותר ידידותיים לסביבה

זה לא סוד שעלויות החימום, הקירור והחשמל עלולות לגבות מחיר גבוה – הן מהארנק שלנו והן מהסביבה.

אם אתם משווים את חשבון החשמל של מישהו שגר ב-50 מ"ר למישהו שגר ב-250 מ"ר ההבדל יכול להיות מונומנטלי – לרוב פי חמישה, שישה או אפילו פי עשרה יותר. מגורים בחדרים קטנים יותר פירושם הפחתה רצינית בהוצאות החודשיות, כמו גם את הידידותיות של הבית שלכם לסביבה.

צריכים עזרה בעיצוב? אני תמיד שמחה לייעץ, לתת טיפים ולעזור בשאלות עיצוביות ובנושא תורת הפנג שואי.

Chao

מנצ’י

תגובות גבירותי ורבותי, תגובות

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

מאמרים נוספים שתאהבו

איך תשדרגו את חדר המגורים?

חדר מגורים, חדר אורחים או סלון – זה החדר שבו שוכן לב העיצוב בבית. בכל חדר בבית יש מקום למגע עיצובי וחותמת אישית, אבל חדר האורחים הוא חלון הראווה של החזון והחלום העיצוביים שלכם. זה החדר שנועד להרשים, לתת את הטון לבית כולו וכאן אפשר רגע לצאת מהחשיבה הפרקטית ולתת לדמיון לקחת את המושכות

איך להפוך דירה שכורה לבית אמיתי

הגעתם לדירה שכורה. בין אם מדובר בשכירות לטווח קצר או ארוך, חשוב מאוד שלא תוותרו על עיצוב ועל האמירה שלכם בחלל. זה לא ממש משנה כמה אנשים גרו בה לפניכם, או כמה אנשים יגורו בה אחריכם. עכשיו זה הבית שלכם והוא צריך לשקף את הסגנון שלכם, כדי שתרגישו כמה שיותר בבית…

צבעי השנה 2023

שנה חדשה היא העיתוי המושלם להציב לעצמנו יעדים ומטרות לשנה הבאה. בזמן שהטרנדים של השנה שעברה מאחורינו וטרנדים חדשים כבר נראים באופק, זאת גם הזדמנות מצוינת לחשוב על מגוון השינויים שאתם יכולים לבצע בעיצוב הפנים של החלל שלכם…

מיינדפולנס בעיצוב

שפע מחקרים מוכיחים כעת את מה שתרבויות עתיקות כמו תורת הפנג שואי כבר ידעו במשך שנים – האופן שבו אנחנו מארגנים את מרחב המחיה שלנו, ומה שאנחנו עושים בו, משפיעים עמוקות על מצב הרוח ועל תחושת הרווחה שלנו. על כן, תשומת הלב למיינדפולנס הוא תחום מתפתח בעיצוב פנים ואדריכלות…

נגישות